Hjælp de herreløse og vildtlevende katte i Faaborg-midtfyns kommune

Der er et ønske og helt sikkert et behov i Faaborg-midtfyns kommune for at indgå et samarbejde med kattens værn,så vi kan hjælpe de vilde og herreløse katte.Dette er synd for de vilde katte,og synd for vores private katte,der risikerer at blive smittet.Desværre er det sådan at vores kommune ikke vil betale en eneste krone til hjælp at problemet. Mange andre kommuner har valgt at hjælpe borgerne og de vilde katte,så målet er også at det sker i Faaborg-midtfyns kommune.

Når en kommune har en samarbejdsaftale med kattens værn,så kan en borger vælge at kontakte kommunen med henblik på at få en katte inspektør ud og indfanget en vildkat.

Man kan på den måde få katten steriliseret/kastreret, øremærket og få den retur for et mindre beløb(Genudsætning) hvis man ønsker at beholde vildkatten på adressen.

Når der er mange vildkatte på samme sted, som ikke er steriliseret/kastreret, så formerer de sig til endnu flere og levevilkårene bliver dårligere for dem.

Der er mange vildkatte i kommunen og de har behov for hjælp!

Det koster ca. et par kroner om året pr. Indbygger.

Sæt din underskrift hvis du vil være med til at hjælpe kattene.