Herbo skader den danske model

http://modkraft.dk/sites/default/files/bs_dem_brian_berg.jpgEntreprenørfirmaet Herbo A/S har siden 2011 tjent 5,8 millioner kr. på polsk arbejdskraft. Polakkerne har til gengæld kun fået udbetalt 50 kr. i timen og ofte arbejdet 56 timer om ugen. Imens har firmaet hverken betalt selskabsskat eller lønskat af omsætningen. Årsagen er, at den polske arbejdskraft ifølge koncernen er "udstationeret" i Danmark, på trods af at polakkerne har arbejdet her i landet i adskillige år.

Det Herbo har gang i, er det samme som at uddele tæsk til den danske model, som sikrer danske lønmodtagere mod, at deres løn- og arbejdsvilkår udhules. Herbos bestyrelse og aktionærer prioriterer nemlig at underbetale deres udenlandske ansatte for at øge selskabets profit.

Alle vi andre har udelukkende interesse i, at deres ansatte, uanset nationalitet, får samme løn som alle andre byggeriarbejdere i Danmark. På den måde sikrer vi os mod, at firmaers import af arbejdskraft fra udlandet i sidste ende forringer lønninger og arbejdsforhold her i landet.

Skriv under på, at alle Herbos ansatte, uanset nationalitet, fortjener samme løn som alle andre byggeriansatte, der arbejder her i landet!