Hastighedsbegrænsning ved krydset Rodelundvej/NY Himmelbjergvej, Ry

Vi oplever jævnligt farlige situationer pga. høj hastighed ved krydset Rodelundvej/NY Himmelbjergvej ved Ry. Hårde nedbremsninger og farlige undvigemanøvrer er meget hyppige. Adskillige uheld er det også blevet til i selve krydset - til nu heldigvis kun med materiel skade - men vi frygter værre ulykker.
Krydset er særligt farligt, da det af mange turister benyttes som til- og frakørsel til Himmelbjerget i stedet for den mere sikre tilkørsel ved Himmelbjergvej. Den høje hastighed overrasker mange af turisterne (såvel bilister som cyklister og fodgængere) - hvorved farlige situationer opstår.

Som nærmeste naboer til eller hyppige trafikanter i krydset Rodelundvej/NY Himmelbjegvej, Ry (ud for Rodelundvej 37-39, 8680 Ry) opfordrer vi til, at der indføres en hastighedsbegrænsning på 70 km/t omkring krydset.

Forslaget og de indsamlede underskrifter vil blive afleveret til Skanderborg Kommune.

Ved at underskrive giver jeg Ane-Marie Klahn tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.