Giv ophold til Doktor i Analytisk Kemi, Alaa, og hans familie

Alaa og hans familie er blevet truet på livet, både på sms og på telefonopkald. Den 30. september 2014 fik Alaa en pistol for tindingen på åben gade, mens han sad i sin bil med sin kone og børn. Den bevæbnede mand fortalte ham, at han skulle forlade landet.

Alaa har en Doktorgrad i analytisk kemi og var Leder af det Kemiske Fakultet ved Universitetet i Baghdad. Officielle dokumenter udstedt af den irakiske regering advarer om truslen mod akademikere i Irak. Den officielle oversigt fra Iraqi CEOSI over akademikere, som er blevet henrettet, lister adskillige af Alaas venner og bekendte.

Den danske domstol har besluttet, at der ikke eksisterer nogen trussel mod Alaa og hans familie, hvis de skulle vende tilbage til Irak, og har derfor nægtet familien asyl. Familien nægter at underskrive en erklæring om, at de frivilligt vil rejse tilbage til Irak, da de frygter for deres liv i hjemlandet.

Vis din støtte, og sæt en underskrift, så vi kan gøre, hvad vi kan, for at give familien tryghed og ophold i Danmark.