Fri cannabis i 2015

Til alle modstandere Cannabis

Medicinsk Cannabis

Kære modstander af Cannabis/Medicinsk Cannabis – ja, dig der tidligere har ytret dig i debatter omkring den voldsomme skadelighed ved verdens mest misforståede plante.

Vi formoder at grunden til at du er modstandere af Cannabis/Medicinsk Cannabis, bl.a. er pga. studier som dette eksempel:
http://videnskab.dk/…/hash-giver-varige-skader-i-hjernen … hvor der sidenhen er indsat link til ny artikel
http://videnskab.dk/…/hash-giver-maske-ikke-varige… der dermed sår kraftig tvivl (hvis ikke ligefrem dementerer) førstnævnte artikel/undersøgelse.
Ellers gør denne nye undersøgelse her fra Science Daily October 20, 2014http://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141020212410.htm
Og det er langt fra den eneste.
Uanset, så vil vi kraftigt anbefale dig, at sætte dig grundigt ind i HVAD det egentlig er du (umiddelbart) er imod, for der er efterhånden rigtig megen seriøs forskning der – i grove træk – understøtter det positive i legalisering af Cannabis og dementerer en stor del af de tidligere negative opfattelser.
Vi vil faktisk gå så langt som at foreslå dig, at købe den netop udkomne bog fra Oxford University “Handbook of Cannabis”- på 747 sider til en pris af ca. 800 Dkr. – og læse HELE bogen:
http://ukcatalogue.oup.com/product/9780199662685.do# eller via Amazon.co.uk hvor den er billigere i porto: http://www.amazon.co.uk/Handbook-Cannabis-Handbooks-Psychopharmacology-Pertwee/dp/0199662681/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1421572622&sr=8-1&keywords=handbook+of+cannabis

Det er seriøs forskning og fakta omkring Cannabis og brugen deraf, både rekreativt men så sandelig også medicinsk og meget andet.
Den er skrevet for af lægfolk, til lægfolk, til politikere, behandlere, læger og alle andre almindelige mennesker der ønsker dybdegående viden om Cannabis og alle aspekter af denne fantastiske plante, og dermed sætte sig grundigt ind i HVAD det man evt. er imod – og kilderne taget i betragtning, må det samtidig konkluderes at man kan tage indholdet for gode varer.

NÅR du så har læst den – for det gør du da, nu du har en tydelig (beklager, men: uvidende) holdning til emnet og rigtig gerne vil give din mening til kende – vil vi vove den påstand, at du vil være kvalificeret til rent faktisk at ytre dig og medtage din holdning i offentlige debatter, mv. men nu på et væsentlig bedre og velfunderet grundlag.
Og husk, man skal aldrig være for fin til at give udtryk for at man har ændret mening. En holdning og evt. senere ændring af denne, grundet ny indsigt baseret på fakta, er en ærlig sag som alle kan forstå og kan kun respekteres. At undlade dette, når ny viden er til stede, er at handle fra eget ego og ikke fordi man vil andre det bedste.

Så dermed direkte sagt,
Kom tilbage i kampen – og gør det rigtigt – når du engang har sat dig grundigt ind i emnet og dermed ved hvad du taler om.

Det er dit ansvar både som menneske/politiker/lovgiver/læge/beslutningstager/behandler m.v. at være velfunderet i dine ytrede holdninger og lovgive ud fra viden og fakta – og med saglige argumenter. Og ikke ud fra blind tillid eller påduttede holdninger fra mennesker/et samfund der dybest set lovgiver ud fra gammel (indoktrineret) vane eller lobbyisme fra virksomheder der har økonomisk interesse i at bibeholde det nuværende forbud.
Specielt når både menneskers og miljøets ve, vel og helbred er på spil.

Jo, måske du havde en fætter der var „hasher“ eller lignende… men før du bruger det som undskyldning – og som du bl.a. også kan læse i ovenstående bog – er der nu reel diskussion blandt fagfolk om det var hønen eller ægget der kom først. Om det er Cannabis’ skyld at personen blev misbruger, hvilket er den tidligere opfattelse – eller om personens tilstand i virkeligheden ligger til grund for den initierende opsøgning af Cannabis, i forsøg på at dulme det der i virkeligheden var galt. Alt kan misbruges, hvor der er vilje, er der vej – men som note kan nævnes at hvor hver 5-6 ud af 10 bliver alkoholiker, er det kun 1 ud af 10 der får et decideret misbrug af Cannabis. Blot til info.

Du får lige linket igen:http://ukcatalogue.oup.com/product/9780199662685.do#

Til sidst vil vi nævne at vi IKKE mener at Cannabis – når der er tale om rekreativt brug, ligesom cigaretter og spiritus – bør være legalt for børn og unge under 18. Måske det endda først bør være legalt fra 23 år, hvor hjernen er fuldt udviklet … Med mindre der er tale om indtagelse af medicinske årsager, grundet behandling af alvorlig sygdom.
Desuden mener vi at staten bør opstarte og stå for Cannabis farme, så planten kan komme ud af de kriminelle miljøer og der kan komme kontrollerede forhold og penge i statskassen, læs mere her: http://www.fmcd.dk/statsfarme-2/

Vi opfordrer dig til at søge objektiviteten, se nuancerne, lyt til de mange beretninger omkring bedringer i sygdomstilstande og ofte ligefrem helbredelse og vær åben for den research og den helbredelse der faktisk foregår ved hjælp af denne fantastiske plante, i stedet for at se det fra en personlig indgroet holdning og ego’ets indsnævrede synsfelt. Og mærk så objektivt efter om ikke dine holdninger trænger til en justering.

Skriv under så vi kan sende et klart budskab til Folketinget om befolkningens ønske.