Fjern gensidig forsørger pligt for førtidspensionister.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fjern gensidig forsørger pligt for førtidspensionister..


Gæst

#1

2015-06-27 22:20

Jo mindre indkomst man har jo mere skal man straffes

Gæst

#2

2015-06-27 23:21

Jeg underskrev fordi, der er et vist minimumsbeløb, som man kan klare sig for i DK. Alt er blevet procentuelt meget dyrere end en førtidspension. Iøvrigt var meningen med den nye førtidspension, at den skulle være at regne for en selvstændig indkomst. Alligevel bliver den reguleret af den indkomst eller førtidspension, som din ægtefælle har. Helt helt urimeligt!!! Det er ikke en selvstændig indkomst!!!!

Gæst

#3

2015-06-27 23:34

Fordi det er et levn fra fortiden og det gør mig ikke mindre syg, at jeg skl bede en evt kommende kæreste forsørge mig ved samliv. Staten har jo af samme årsag truffet valg om, at mennesker i hobetal lever alene :-/

Gæst

#4

2015-06-28 00:35

Fordi det er urimeligt at fratage mennesker et eksistensgrundlag. Førtidspensionister har ofte et stort medicin indkøb som kan vælte budgettet. Det gør det ofte for mig, enlig på kontanthjælp.

Gæst

#5

2015-06-28 04:25

Er fp og har skrevet under

Gæst

#6

2015-06-28 11:31

Offentlige ydelser bør være uafhængig ad indtægt fra ægtefælle/kæreste

Gæst

#7

2015-06-28 15:45

Fordi jeg er dybt uenig i at førtidspensionister skal have gensidig forsørger pligt når fx kontanthjælpsmodtagere ikke skal, og det til trods for at de endda kan få betydelig mere end en på førtidspension.

Gæst

#8

2015-06-28 16:12

Der er en god grund til at man er førtidspensionist, og i mange tilfælde er det påkrævet at der er en daglig hjælp, eller bare en som kan holde øje med at pensionisten ikke kommer galt afsted.

Gæst

#9

2015-06-28 17:10

Da jeg selv er ramt af gensidig førsørgelsespligt og kan ikke forstå at jeg ikke er et menneske der skal kunne forsørge mig selv ..
Jeg har ikke bedt om at være i min situation på ftp.
Har stadig børn husleje mm ..

Gæst

#10

2015-06-28 18:48

Der er da ingen, der kan leve af en indkomst i vore dage.
Lena Dahl Møller
Gæst

#11

2015-06-29 03:36

Fordi jeg er førtidspensionist og synes loven er urimelig. Der er tale om en lov der er Ca. 100 år gammel og derfor overhovedet ikke tidssvarende ud fra hvor vores samfund er i dag. Loven bidrager ikke til ligestilling, idet den gør mig økonomisk afhængig af min partner.

Det er desuden meget oppe i tiden at konkludere, at det skal kunne betale sig, at arbejde men når min partner bliver spurgt om overarbejde, så trækkes han 30% ekstra ud over den normale skat han betaler. Det kan altså med andre ord ikke betale sig for ham at sige ja til det arbejde.

Hvis politikerne virkelig mener, at det skal kunne betale sig at arbejde, så er der ingen begrundelse for at bibeholde gf - tværtimod.

Hvad ligner det også at parforhold hvoraf den ene er førtidspensionist skal betale så tårnhøj en skat? Hvorfor skal dem der har mindst bidrage med mest?


Gæst

#12

2015-06-29 06:30

Alle burde Være frie og uafhængige, og ikke afhængig af hvad den anden part har

Gæst

#13

2015-06-29 07:02

Forde derber en sindsyg lov som tvinger folk som er gift til at blive skildt. Folk som bor sammen til at skilles og bo vær for sig. Dem som havner i den uhyggelige situation er ofte uskyldig kommet der. Det skal de ikke straffes for.

Gæst

#14

2015-06-29 08:44

Fordi man bliver født, opdraget, opvokser som et selvstændigt menneske. Forbliver man ene eller ugift, er man stadig et selvstændigt menneske. Får du en kæreste, bofælle eller bliver gift, fratages du pludselig din selvstændighed (egenværdi), og hele dit liv bliver rodet sammen med en anden persons. Arbejder du - bevarer du stadig en vis selvstændighed, men folkepension - sølle 9040 kr brutto, skal man leve for - og pension i øvrigt. Her er man totalt underlagt en anden persons indtægt. Så tåbeligt - se dog hvad man mange gange sparer i det offentlige, når 2 personer bor sammen og passer på og hjælper hinanden. Med at spise, pleje, kørsel, rengøring osv. Der er mange ting, der er meeeeget billigere for det offentlige.

Gæst

#15

2015-06-29 18:59

retfærdighed for dem som uforskyldt er blevet for syge til arbejdsmarked ,og som har fået en høj medicinudgift sammen med sin pension

Gæst

#16 Re: har du prøvet paragraf 100 mere udgift

2015-07-06 21:12

#4: -