Knivloven

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Knivloven.

Gæst

2015-05-07 10:23

Fordi loven er tåbelig.!

Gæst

2015-05-07 10:30

Jeg er jæger

Gæst

2015-05-07 10:34

Den nye knivlov gør rigtig mange uvidende danskere til lovbrydere, når enhver foldekniv der kan åbnes med 1 hånd bliver ulovliggjort. Ligeledes er loven til dels ret ligegyldig, da der sandsynligvis ikke vil blive gjort noget for at tjekke op på de tusinde, hvis ikke millioner, af ulovlige knive i danskernes hjem.
Desuden mener jeg at det er latterligt at håndværkere og hobbyudøvere som jægere og fiskere ikke kan medbringe passende værktøj, når en håndværker ellers har masser af andet potentielt farligt værktøj og jægeren har tilladelse til våben af langt farligere grad. Desuden er en klinge der ikke kan låses meget farligere at anvende, da den kan klappe i med stor kraft og potentielt skære fingre over, hvis de bruges forkert eller meget stor kraft.

Gæst

2015-05-07 10:41

Knivloven skal laves om fordi den er lavet i panik, af nogle politikere der laver love bare fordi de kan. Og den giver ikke nogen som helst mening. Dem der vil gå med kniv, og ikke har nogen gyldig grund til det, gør det jo alligevel. Så den kriminaliserer bare helt alm. mennesker der ikke går med kniv for at føle sig "seje". Bare min mening.

Gæst

2015-05-07 10:46

Fordi loven er komplet ubrugelig og tåbelig skruet sammen, og genere og kriminalisere almindelige lovlydige borgere

Gæst

2015-05-07 11:13

Knivloven sikre ikke noget i det danske samfund.
Det er et påfund som selprofilerende kræfter har stykket sammen og fået virkelighedsfjerne politikkere til at acceptere og udstede som en lov.
Det eneste den lov er med til, at gøre livet surt for dem med arbejde eller fritidsinteresser, hvor en kniv skal anvendes, at gøre deres muligher. Det vil sige spejdere, jægere, viking og middelalder entuiaster.

De kan forhindre knive i nattelivet som de påstår, der er tilstadighed masser af knivstikkeri. Hvis de virkelig vil have stikkeriet til livs, er det et spørgsmål om flere betjene om natten, flere og større visitationszoner.

Ja det koster penge, men det er penge som kan hentes de steder hvor de ikke gør nogen nytte, som i de mange milliarder som hældes ud af landet, uden tanke på hvor de egentlig ender henne. De penge kunne bruges til blandt andet sikre nattelivet i byerne, flere betjente i bybilledet.

Gæst

2015-05-07 11:25

Fordi knivloven er helt ude af proportioner. Typisk danske politiker at lave lovgivning efter laveste fællesnævner. Knive forbudt i nattelivet Ok, men vi kan have tilladelse til våben der er langt farligere men må ikke gå med kniv: ulogisk, dumt og viser hvilket plan "professionelle politiker" befinder sig på. De mangler at komme ud i den virkelige verden og se hvordan deres regler virker i et dynamisk samfund.

Gæst

2015-05-07 11:27

Fordi loven er komplet tåbelig og den rammer helt lovlydige borgere i dette land. Du kan gøre skade på andre hvis du har hensigten, det forhindre en stam lovgivning vdr. Knive ikke. Anbefaler at se til vores nabolandes knivlovgivning og effekten heraf i forhold til kriminalitet.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-05-07 11:35

Gæst

2015-05-07 11:39

Knivloven rammer ikke dem den var rettet imod, de er fuldstændig ligeglad. Den rammer den alm, dansker, der kun vil bruge kniven til et lovligt formål.

Gæst

2015-05-07 11:50

Den nuværende tåbelige knivlov Gør 100000 uskyldige kriminelle. Det var bedre at straffe dem som ikke kan begå sig ordentligt. ..

Gæst

2015-05-07 12:02

Jeg har skrevet under grundet jeg fisker og er FDFer og derved også er en af dem der bliver ramt, jeg har specielt brug for en en hånds betjent kniv når jeg fisker fra min fiskekajak og min sikkerheds kniv som sidder i min redningsvest er også ulovlig da den kan sidde i skeden med skaftet ned ad, men det er den mest fornuftige måde at trække en kniv i en nød situation.

Gæst

2015-05-07 12:08

fordi jeg er træt af at vi lovlydige borger hele tiden skal kriminaliseres af politiet og konstant bliver indskrænket mere og mere i vores frihed eftersom at vi er lovlydige borger de eneste som ikke bliver ramt er de kriminelle og det er dem forbuden bliver indført for

Gæst

2015-05-07 12:20

Fordi håndteringen af den nugældende lovgivning stækker almindelige lovlydige borgeres helt seriøse brug af knive ganske uacceptabelt.

Gæst

2015-05-07 12:37

Fordi jeg som lovlydig borger og jæger ikke vil finde mig i at politikere der ikke tænker sig ordentligt om, bare med et pennestrøg kan gøre mig til kriminel!
Nu må de snart fatte at de sidder derinde i folketinget for at varetage folkets interesser og ikke kun deres egne!

Gæst

2015-05-07 12:46

Loven er urimelig sammensat

Gæst

2015-05-07 12:55

Loven er idioti af værste skuffe !

Gæst

2015-05-07 12:56

Skrev under fordi jeg som stor brugere af naturen gerne lovligt vil have en kniv på mig uden ar være krimminel

Gæst

2015-05-07 12:57

Tolkningen af den danske våbenlovs regel om enhåndbetjente knive gør i princippet alle husstande, som ejer en helt almindelig lommekniv, kriminelle. Det er total uacceptabelt!

Gæst

2015-05-07 12:58

Denne knivlov er lavet af personer som ikke kommer uden for de offentlige kontorer og som ikke færdes i den virkelige verden ude på arbejdspladserne og i naturen hvor en kniv er et arbejdsredskab og ikke et våben. Hvorfor skal så mange brugere straffes fordi nogle få psykopater ikke ved hvordan en kniv anvendes fornuftigt og hvor man har kniven med hen og hvor man absolut ikke har kniven med hen!

Gæst

2015-05-07 12:58

Lade os nu bruge den Kniv til den hobby vi nu engang går op i, om det er jagt,fiskeri, spejdere eller anden form for natur bruge. Uden vi kommer bag lås og slå. Vi er almindelig mennesker.

Gæst

2015-05-07 13:02

Fordi jeg synes at det er tosset at friluftsliv interesserede skal kriminalisere og en lov lavet af skrivebords indianere og paragrafryttere.
Altså folk uden tilknytning til den virkelige verden!
LOA

#23 Knivloven

2015-05-07 13:09

Det var helt sikkert ikke politikernes mening, at loven skulle tolkes på denne måde - det skal defineres klart hvad der er lovligt og hvad der er ulovligt - det er en politisk opgave

Gæst

2015-05-07 13:15

Fordi loven gør uskyldige mennesker kriminelle

Gæst

2015-05-07 13:21

Det er en åndsvag lov. For friluftslivet og for mennesker der lever et stille liv i naturen og bruger lommeknive til det de er lavet til
Facebook