Lad børnene blive i dagplejen!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Lad børnene blive i dagplejen!.


Gæst

#1

2014-09-10 13:33

Hvor vil jeg blive ked af, hvis økonomi går frem for barnets tarv.
Når fagpersoner, som dagplejepædagoger mener, at et barn skal vente længst muligt før de starter i børnehave, så bør politikerne lytte!
Hedvig Eriksen

#2 De økonomiske bevæggrunde

2014-09-11 14:51

Det er klart at kommunen har foreslået dette for at spare penge, idet institutioner med 7-8 børn per voksen er billigere end en dagplejemor med 3-4 børn.

Angiveligt drejer det sig samlet set om 25 dagplejere, som kan afskediges, hvis forslaget gennemføres. Det er naturligvis noget af en slat penge, der kan spares her. Jeg ved ikke præcis, hvad en dagplejemor får i løn, men lad os sige, det er ca. 20.000 kr i md - det giver faktisk 6 mio om året samlet set (12 x 20.000 x 25).

Så skal der evt ansættes nogle flere pædagoger i børnehaverne, men det bliver jo på ingen måde samme antal, idet normeringen her er anderledes.

 

Hedvig Eriksen

#3 Hvad bliver det næste?

2014-09-11 15:02

Jeg har desuden en frygt for hvad denne udvikling peger hen imod - hvad bliver det næste? 2 år og 8 mdr? 2 år og 6 mdr?  Hvis RKSK bliver ved med at afskedige dagplejere, ender de med at underminere selve dagplejesystemet her i kommunen; jeg kender allerede flere eksempler på at folk har valgt privat dagpleje, fordi de ikke kunne forliges med det kommunale tilbud - og ender det så med, at det kommunale tilbud om dagpleje helt forsvinder? Og alle børn kun kan komme i vuggestue? Det ville jeg være rigtig ked af på mine børns vegne.