Forbyd Pesticider!

vores regering fremhævder, nu at pesticider, i Danmark er mindre end andre lande?

hvis det er skadeligt og kan måles at der er 40 år gamle rester af pestisider i fisk, i vores børns urin sammen med rester af medicin fra drikkevand eller i vores grundvand. Hvad rager det så Danmark hvad andre lande laver vi skal have vores eget forbrug af lortet VÆK NU!

og det gælder først og fremmest ervervslivet før man klandre alle andre.

vi har lånt denne klode af vores børn, ingen burde have patent på den.

NU MÅ GALSKABEN STOPPE!!

VIGTIGT!! OPLYSNING TIL DELING!!! GIFTIGE ÆBLER!

- kan holde sig helt op til 7 måneder efter de er plukket! grundet SPRØJTE GIFTE!

Stoffet tolylfluanid blev trukket tilbage, da tyske myndigheder fandt ud af, at det kunne omdannes til kræftfremkaldende nitrosaminer i grundvandet....

Tolylfluanid har siden hen vist sig at have hormonforstyrrende egenskaber. Captan mistænkes for at være kræftfremkaldende og er nu kun tilladt til at bekæmpe trækræft. Bitertanol, et andet meget udbredt middel mod lagersygdomme, er forbudt i dag, fordi producenten ikke kunne dokumentere, at det er ufarligt.

Faktisk skyldes hele 67 procent af fundene af sprøjtegiftrester på danske æbler netop sprøjtemidler, der er eller har været godkendt mod ’lagersygdomme’.

"Vi skal jo ikke bare sælge den, vi skal jo lagre den, så den kan strække sig de syv måneder, sæsonen varer«, siger salgsdirektør Niels Ørskov Christensen fra Danmarks største æbleproducent, Orskov Foods."

Æbler er sammen med jordbær og pærer de danske frugter, myndighederne finder flest pesticidrester på. Det er samtidig den frugt, som flest danskere spiser.

Foto er fra en ven, der sendte mig det for at oplyse om æblerne..:!

Kilder:

UDENLANDSK FRUGT INDEHOLDER FLERE GIFTRESTER END DANSK!
Vælger du dansk frugt og grønt, mindskes risikoen for at få gift i din mad.

Mere info:

GIFTRESTER OVERSKRIDER GRÆNSEVÆRDIER!