Folkeafstemning om landbrugsreformen

Der diskuteres i øjeblikket heftigt, om Folketinget er blevet vildledt af ministeren i sagen om miljøeffekter af en landbrugsreform, kalkeret over ønsker fra de mest liberalistiske kredse i dansk landbrug.

Mere vigtigt er det vel, om det er regler, som iøvrigt opfattes som rimelige af den brede befolkning, som uden at blive spurgt forventes at aftage landbrugets produkter, understøtte det med massive offentlige tilskud og i øvrigt finde sig i produktionsmetoder og naturforvaltning, som store dele af befolkningen finder kritisable.

Med andre ord er der mange, der mener, at et lille mindretal i befolkningen gennemtvinger rammer, som det store flertal ikke kan stå inde for som forbrugere, vælgere, borgere.

Men der er et flertal i Folketinget, det kan man ikke komme udenom - bl.a. som følge af den mangel på pragmatik, der i det mest af det nye århundrede desværre har kendetegnet lidt for legesyge politikere - derfor må vi tvinge oppositionen, der heller ikke er villig, til at kræve den folkeastemning, Grundloven giver mulighed, hvis 60 medlemmer af Foketinget kræver det. Det skulle det jo ikke være umuligt at mobilisere, hvis man virkelig for alvor mener, at denne kovending i vores hidtil mere og mere fornuftige miljøpolitik, har ganske ødelæggende virkninger.

Så skriv under og del - så forsøger vi at blive nok på kort tid. Det er nok ikke mindre grelt end salget af DONG.