MERE Fokus på cykelstier i Åbent land i Roskilde

Se på kortet og bemærk det manglende fokus på cykelstier Nordøst fra Roskilde!

Vi ønsker at Roskilde Kommune skal sætte mere fokus på cykelstier i Åbent land i Roskildes nordøstlige område og at der kommer handling bag!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10333377_10204084084006417_800705870875408209_o.jpgVi er en stor grupper borgere fra Veksø/Østrup/Gundsølille/Tågerup, der har henvendt os til Roskilde Kommune, for at gøre opmærksom på de dårlige trafikforhold der er for cyklister på hhv. Store Valbyvej mellem Gundsølille og Østrup, og på Gundsølillevej mellem A6 og Gundsølille. Vi har en god dialog med kommunen og med politikere i Plan- og Teknikudvalget.

• -Vi ønsker at børnene i området skal kunne cykle til Lindebjergskolen i Gundsølille eller Lilleskolen i Tågerup.
  • -Vi ønsker at børn, unge og voksne i området skal kunne cykle til fritidsaktiviteter
  • -Vi ønsker at borgere generelt skal kunne cykle til arbejde, fritidsaktiviteter, indkøb m.m.
  • -Vi ønsker at sikre adgang til rekreative områder fx. Gundsømagle Sø Naturreservat, Værebro Ådal, diverse fortidsminder, Storkene, Roskilde fjord m.m.

Støt vores Facebook gruppe her: 'Cykelsti på Store Valbyvej og Gundsølillevej'

Læs i øvrigt artiklen fra Roskilde Dagblad om Landsbyen uden cykelstier

21.06.2014 Artikel: Cykelsti glæder - men borgerne vil have mere

Facebook gruppen "Cykelsti på Store Valbyvej og Gundsølillevej"    Kontakt forfatteren af dette andragende