Flyt Ymerbrønden tilbage til sin oprindelige plads.

Kære medborgere i Faaborg Midtfyn kommune:

I 1913 skænkede fabrikant Mads Rasmussen Ymerbrønden på torvet i Faaborg. Oprindeligt var brønden placeret over byens gamle brønd, der lå et godt stykke vest for den nutidige placering. Brønden er senere, i 1953, flyttet til sin nutidige placering ud for Ortmanns palæ (Restaurant Ved Brønden) I de senere år, er restaurationslivet vokset, og hele 4 traktørsteder har indrettet hyggelig og populær udeservering omkring Ymerbrønden. Det har medført, at Ymerbrønden står hengemt blandt borde og stole, og derfor ikke længere kommer til sin ret på torvet.

Faaborg Kjøbstads Vægterlaug ønsker derfor at fremsætte forslag om at flytte brønden tilbage til sin oprindelige placering. For at få et sådan forslag behandlet i kommunalbestyrelsen, skal vi have indsamlet 500 underskrifter, hvorfor vi lægger denne underskriftindsamling frem. Lad os arbejde for, at Ymerbrønden flyttes tilbage til sin oprindelige plads, til glæde for såvel borgere, restauranter som turister.

Med Vægterhilsen Vægterne

Ymerbrønss.jpg

Klaus Thormann / Faaborg Kjøbstads Vægterlaug    Kontakt forfatteren af dette andragende

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.