Fælles Partiet - Politik der er til at forstå

VIL du gøre en forskel, men mangler din stemme og 19.769 Andres underskrifter.Fælles Partiet vil kæmpe for at Folketinget IKKE bliver en lukket akademisk klub..

»Mange kommer hurtigere ind i det politiske liv, så erhvervserfaringer kommer til at mangle. Det bliver en strømlinet flok, med meget ens kompetencer, og det betyder mindre variation for vælgerne, når de skal tage stilling"

- Vi mener at aldrig har der været flere akademikere blandt Folketingets partiledere, og de fleste kommer direkte fra ungdomspolitik. Politikerhvervet var før et kald, men er blevet en karriere, hvor det er farligt at lade idealismen stå i vejen for partilinjen..

Det er en bekymrende tendens, både fordi vi får et folketing, hvor politikerne mere og mere ligner hinanden og mindre og mindre ligner befolkningen, men også fordi politikerne vil være mindre tilbøjelige til at stå på mål for deres idealer, hvis det betyder, at de kan falde i unåde hos deres kolleger.

gamle dage blev der bukket, når folketingspolitikeren kom hjem til sin provinsby, men i dag viser flere målinger, at der er en mangel på tillid til politikerne. Der kan være en sammenhæng med denne nye type karrierepolitiker.«

Det ønsker vi ved Fælles Partiet at gøre noget ved.

Så kan det vist ikke siges tydligere !!!!

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.