Fair transport

Vi ønsker med denne underskrift indsamling at stoppe skatte finanserede vognmandsforretninger.

Det er i dag sådan at man har overenskomster der regner med skattefrie diæter i lønnen, Diæter må ikke indgå som en del af en given overenskomst da det giver store ulemper for chaufføren der blandt andet mister pension, feriepenge og desuden kan have svært ved at optjene timer til blandt andet dagpenge og ved evt. Arbejdsskader regnes denne fiktive indkomst heller ikke med og det kan have alvorlige konsekvenser for skadeserstatninger mm. Der skal ydermere gives samme udbetalte diæter til alle lige fra håndværkere til chauffører i alle erhverv. En chauffør skal derfor have samme diæt beløb som en håndværker der bor ude i forbindelse med jobbet akkurat som en chauffør der også er væk hjemmefra.

Ved at underskrive giver jeg Transport og Miljø tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.