Få en ballista på Dannebrog

Dannebrog er en stolt og himmelnedfaren repræsentant (bogstaveligt talt) for de smukke værdier, som repræsenterer det at være dansk og ikke mindst - at være stolt af det.

Det er et indiskutabelt nationalspejl, som sætter en håndudskåren ramme rundt om alt fra HC Andersens fortryllende eventyr til Vestkystens sandbeklædte klitter. Desværre er der en mangel på vores smukke Dannebrog, som er blevet overset i alt for mange år. Er det farvekombinationen? Nej. Er det korsets pseudo-fibonacci rolle? Nix. Jeg og mange andre stolte sjæle taler om manglen på en ballista.

Ballistaen er en dansk opfindelse (grækere og folk, som hader Danmark, men elsker Grækenland vil fortælle dig, at grækerne opfandt den). Det er rent ud sagt ligesom et armbryst, men sejere, større og så kan det skyde med kampesten og meget andet sejt lir. Dets tidsløse design, betydning for omverdenen og ikke mindst rå styrke er et klart symbol på de danske vikingers kampånd, egeskovenes skønhed og Jørn Utzons opfindsomhed og originalitet.

Du finder intet mere dansk end en ballista, og det er på baggrund af dette faktum, at vi lider af et stærkt behov for at få en ballista med på Dannebrog. Vi har et nationalt ansvar, og har kigget den anden vej alt for længe! Få en ballista på Dannebrog!

#Ballista4Dannebrog

22056481-dannebrog1.jpgBallista.png

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.