Englandsvej 2 spor mod Nord NEJ TAK

Tårnby kommune er ved at begå en fatal brøler   I 1985 fik kommunen og amtet ændret Englandsvej på strækningen mellem Løjtegårdsvej og Tårnby Torv, til det vi kender i dag. Dette fik de trumfet igennem, trods en stor modvilje fra beboere lang vejen, der måtte afgive en del af deres ejendom. Men det var svært at kæmpe mod kommunens argument om at lave en mere trafiksikker vej.

Nu her ca. 25 år senere, vælger kommunen at se stort på egne argumenter fra 85, og ændre den trafiksikre vej, med midterrabat, chikaner med træer, cykelstier, parkeringsbåse og højresvingsbaner, til en lille ”motorvej” med 2 spor på den østlige side.

Udvidelsen skal ske ved at fjerne parkeringsbåse, vejtræer, chikaner og drejebaner på den østlige side af Englandsvej.

Hensigten med dette er at få aflastet den megen trafik i myldretiden. Men der er stadig kun ét spor de sidste 50 meter til motorvejen, og stadig kun ét spor på tilkørselsrampen, og da langt de fleste trafikanter skal den vej, løser en udvidelse på en lille del af Englandsvej ikke trængselsproblemerne.

Ved at fjerne højresvings baner, ændre på midterrabat, fjerne parkeringsbåse og chikaner, vil der opstå et væld af andre gener, som forringer trafiksikkerheden væsentligt

Forældre der skal aflevere børn i børnehaven på Englandsvej, kan ikke længere parkere på den østlige side. De skal derfor lave en U-vending         for at kunne parkere på den vestlige side, og derefter endnu en U-vending for at komme tilbage på den østlige side

Englandsvej bliver om muligt endnu sværere at krydse i myldretiden.

Meget tung trafik helt op langs den smalle cykelsti.

I forvejen bliver der kørt stærkt på Englandsvej uden for myldretiden. Med en tosporet del er der risiko for endnu mere racerkørsel på vejen.

Beboere langs den østlige side af vejen må bakke ud på en tosporet vej fra deres ejendom.

Vi vil gerne gøre Tårnby kommune opmærksom på at deres planer for at afhjælpe trafikken på Englandsvej, fører et væld af nye problemer           med sig, som udfordrer trafiksikkerheden i endog meget høj grad. Hvis du er enig i ovenstående, vil vi sætte pris på din støtte i form af en             underskrift. Underskrifterne vil blive afleveret til Tårnby kommune, hvor de forhåbentlig vil medvirke til at beslutningen omgøres.

På forhånd tak. Venlig hilsen bekymrede borgere.