En bedre dækning på DAB nettet

Jeg mener ikke det kan passe, at politikerne synes det er ok at erstatte FM med DAB+, da FM dækker hele landet, men Dem der formidler DAB kun er forpligtet til at dække 80% af befolkningen i Danmark.

Jeg har været så fjollet at bosætte mig i Midtjylland. Tydeligvis modsat de fleste politikere der hører radio på DAB-nettet.

Situationen er som følger: Jeg kører fra mit arbejde i Karup og til Viborg for at at handle. På den vej falder DR P6 og andre kanaler på DAB2 senderen ud flere gange. Efter indkøb kører jeg til Skive, hvor jeg bor. Igen oplever jeg huller.

Yderligere oplever jeg her om sommeren at der er dage, hvor jeg stort set ikke kan bruge DAB2, da jeg bor midt imellem DAB2N senderen og DAB2S senderen.

Jeg kan vælge at skifte til DAB1 som er Nova og de andre reklamefinaserede kanaler, men når jeg har stort udfald på DAB2 er der også meget udfald, hvilket gør at jeg ikke kan lytte til disse kanaler.

"Eksperterne" siger at jeg blot skal placere min antenne rigtigt, men det er altså svært, når jeg sidder i en bil.

Jeg vil gerne have politikerne til at se på muligheden for at udbedre sendenettet, så det ikke kun er 80% af befolkningen der kan få DAB. Der hvor man færdes i sin bil i Jylland bor der som oftest ikke store befolkningsgrupper, hvilket gør at dem der varetager DAB-formidlingen i Danmark ikke har ønske om at prioritere disse områder.