Giv os skolerne tilbage i Egedal

Stop for lærerflugten og giv os vores skoler tilbage!

Det sidste stykke tid er lærerflugten fra kommunen eskaleret voldsomt. Det sker på grund af den nye folkeskolereform. Vi er nødt til at bede vores bormester og byrådet at genoptage forhandlingen så der kan komme anstændige arbejdsforhold for vores lærere og for at vi kan styrke vores skolevæsen. Der er behov for en god skole. Vi kan ikke være andet bekendt over for vores børn. Det er nødvendigt for kommunen som helhed at vi kan tilbyde et attraktivt uddannelsesystem som kan tiltrække unge familier og friske impulser.

Vi er nødt til at få vores folkevalgte til at indse at den nuværende reform bare ikke er god nok. Det ender med at vi er nødt til at sende vores børn til nabokommunerne for at få en ordentlig skole. Vi skal have en skole som er attraktiv at arbejde på og som er god for vores børn. Fremadrettet kan vi som kommune ikke lægge an på at pensionister skal være det økonomiske grundlag som kommunen skal vokse på.

Kære Willy og hele byrådet i Egedal, det er en ommer! I skal tilbage til forhandlingsbordet nu!

Jeg har tænkt mig at aflevere underskrifterne til byrådet når der er kommet underskrifter nok til at det ikke kan ses overhørigt.