Drop løsningsforslag C i Ribe

Denne underskriftsindsamling er startet af Ribe borgere, som bor ved, eller tæt på rute 11 der går gennem en del af Ribes villakvarter på Nørremarken.

Vi vil gerne opfordre så mange, som muligt til, at skrive under på, at den foreslåede C løsning, som er en udbygning af den eksisterende vej, ikke er fremtidssikret og dermed bør droppes.

Den eksisterende, stærkt trafikerede rute 11 vil til trods for en udbygning stadig blive generet af 52 krydsende  tog i døgnet.

C løsningen indebære, at de 2 eksisterende vejbaner udbygges til 4 vejbaner mellem lyskrydset Industrivej/Nørremarksvej og Plantagekrydset. Denne udbygning, vil kun bidrage til mere luftforurening i området, samt markant mere støj. Beboere langs Plantagevej får ensrettet udkørsel fra deres grund, til højre af Plantagevej, og er derfor tvunget til, at køre en omvej ind gennem det bagved liggende villakvarter for at komme  til Ribe, eller i sydlig retning.

Transport- og bygningsminster Hans Christian Schmidt, er af borgere i området blevet inviteret til, at besigtige den del af Plantagevej, som bliver berørt af udvidelse ved C løsningen. Ved samme lejlighed vil ministeren få resultatet af undskriftindsamlingen overdraget.