Drop kravet om morgenmøde til de mundtlige eksaminer på jura

Skal du til mundtlig eksamen på jura på KU, skal du møde op fra morgenstunden af, uanset hvornår du skal eksaminers, således at dem der skal eksamineres om eftermiddagen skal sidde og vente i flere timer. Begrundelsen for dette er, at der er nogen jurastuderende som blanker deres mundtlige eksaminer eller helt udebliver. Men er det ikke helt ude af proportioner at vi på grund af det skal møde op helt fra morgenstunden af, når vi på HF kun skal møde op en halv time før vi skal eksamineres, selvom der på HF også er folk der ikke møder op? Kan det være rigtigt, at censorerne på jura har større behov for at sikre sig imod at de måske kommer til at skulle sidde og vente i en halv time, end de jurastuderendes behov for ikke at skulle sidde og vente den halve dag? Er det der er godt nok til censorerne på HF ikke godt nok til censorerne på jura på KU? Lever vi i det 21. århundrede hvor har vi har fri uddannelse i Danmark, eller lever vi stadig på den tid hvor de studerende er forkælede hvis de stiller krav, og bare skal være taknemmelige over at de har fået lov at komme ind på universitetet?

Skriv gerne under, så vil jeg kontakte studiet når vi har nået et tilfredsstillende antal og se om vi har en chance for at få det ændret :)