Red Digital Media og Web-Integrator hovedforløbene.

Undervisningsministeriet har valgt at lukke for uddannelserne Digital Media og Web Integrator på Syddansk Erhvervsskole, dette betyder at i August 2017 vil alle dem som ikke er færdige endnu, bliver flyttet til enten Nordjylland, Djursland eller Sjælland (For digital media: Djursland eller Sjælland)

Grunden til dette er at Undervisningsministeriet ønsker at give en bedre geografisk dækning, da der åbenbart er brug for 3 skoler i Nordjylland / Djursland og Sjælland, men ingen i Syddanmark.

Denne beslutning skader både de studerende på de uddannelser, samt de relevante brancher i Syddanmark, da de færdiguddannede elever er nu i Nordjylland og Sjælland, uden at have midlerne til at flytte tilbage til Odense og bidrage til brancherne der.

For de elever som ikke har mulighed for at flytte til en af de andre erhvervsskoler af en eller anden grund, har de ingen andre mulighed end at droppe ud, hvilket betyder at de gør det omvendte af de mål som de satte i Erhvervsuddannelses reformen i 2015, hvilket var at så mange skulle tage en erhvervsuddannelse og skal gennemføre dem. Dette bliver nu ikke muligt for unge i Syddanmark som vil tage en erhvervsuddannelse inden for disse brancher.

Vi håber at kunne overtale Undervisningsministeriet til at ændre deres beslutning i Udbudsrunden 2017 til en betinget afgørelse hvor at de nuværende elever på SDE der ikke når at blive færdige inden Juni 2017, kan få lov til at færdiggøre deres uddannelse i Odense.

Billederne nedenunder repræsenterer de skoler som tilbyder uddannelserne efter August 2017.

Digital Media uddannelserne:

Web-Integrator uddannelserne:

For mere info kan i skrive til os på vores facebook side: http://www.facebook.com/dmwi2017