Danmarks Naturfredningsforening i Greve

Ja til naturgenopretning af Brødmosen!

Danmarks Naturfredningsforening har i samarbejde med Greve kommune udarbejdet et naturgenopretnings- og formidlingsprojekt i Brødmosen. Der er søgt midler gennem NST og Friluftsrådet, som har bevilliget de nødvendige midler.

Projektet går kort ud på at give naturen i Brødmosen den nødvendige pleje, så vandhuller, vegetation og dyreliv får bedre vilkår. Derudover er der afsat midler til skilte, bord/bænkesæt, et bålhus, samt oprettelsen af en kogræsserforening. Alt sammen til gavn for lokale der kan anvende og nyde denne lille naturperle. Projektet er også til gavn for de lokale skole, som kan anvende det udstyr vi i DN stiller til rådighed, så eleverne kan komme ud og undersøge naturen med deres egen sanser.

Modstand

Desværre er der nogle lokale beboere, der har modsat sig projektet og som har lavet en underskriftindsamling med 70 underskrifter. Disse personer ønsker ikke at projektet skal gennemføres.

Det skyldes en frygt for at unge vil begynde at bruge området til fest og hashsalg.

Det har betydet, at kommunen sender projektet i hørring.

Det kan i denne forbindelse nævnes at Greve kommune har gode erfaringer med netop bålhuse som findes på de fleste skoler og der ikke har været nævneværdig problemer hermed. Desuden ligger det omtalte bålhus i en mose. NST's erfaringer viser at unge typisk ikke vælger at lægge deres fester i uoplyste naturområder.

Skriv under

Ved at skrive under på denne underskriftindsamling, viser du din støtte til Brødmoseprojektet og giver dermed bedre mulighed for at projektet bliver en realitet. Det er vigtigt for os i Danmarks Naturfredningsforening at I støtter os. Vi bruger rigtig meget af vores fritid på at forbedre natur og miljøet i kommunen og projektet i Brødmosen har vi arbejdet på i mere snart to år.

Se mere påhttp://www.dn.dk/Default.aspx?ID=1157