Camilla Anja Lund

lovgivning eksisterer ikke i praktis på børnesager:

At det ønskes at der underskrifter på, at lovgivning ikke bruges i praksis, i de fleste af landets kommuner. Ved godt folket mest forstår Brønderlevsager og lignende sager, men det er udpluk af virkeligheden. Virkeligheden om børnesager er meget mere nuanceret end det. Derfor opfordres folk til at tage stilling, ellers er man indirekte medskyldig. Almindelige livskriser hos familier, kan også gøre, at børn bliver fjernet. At en beslutning om fjernelse, kan træffes ud fra en ricikovurdering, hvor anbringelsen af et barn kan fastholdes, uden nogen arbejdsopgaver til familien.

Skriv venligst under på denkne lov ikke overholdes. Kilden til paragrafferne er Lisbeth Zornig Andersens og Karin Gjesings bog De fordømte forældre. Stk 2. Under barnets den unges anbringelse udenfor hjemmet efter § 52, efter stk 3, nr. 7 eller efter anden lovgivning, skal kommunalbestyrelsen træffe afgørelse om støtte til forældrerne efter stk.1 efter § 52 stk. 3, eller efter anden lovgivning. Støtten skal så vidt muligt medvirke til at løse de problemer, som har været årsag til anbringelsen med henblik på at støtte forældrerne i at varetage omsorgen for barnet eller den unge under anbringelsen. Kommunalbestyrelsen skal fastsætte en særskilt plan for støtten til forældrerne.

Her også en lille film på ti minutter, som giver meget stof til eftertanke,  selvom det er en kort filmhttps://www.youtube.com/watch?v=LOMbySJTKpg