DROP DE NYE FRAVÆRSREGLER!

Kære Danmark

Vi er alle bevidste om det nye fraværsregime pålagt af undervisningsministeren. Denne regel gør, at elever som kommer bare 2 minutter for sent, får 100% fravær for hele modulet. Det er ministerens hensigt, at fraværet skal nedsættes, og gøre eleverne mere disciplinerede. Tværtimod demotiverer det eleverne og skaber netop højere fraværsprocenter.

Denne regel lægger et endnu større pres på eleverne, end det der er i forvejen. Det burde ikke være rimeligt, at blive noteret 100% fraværende, pga. at eleverne falder på cyklen eller bussen er 2 minutter forsinket. Eleverne bør behandles som selvstændige individer, som ligesom alle andre i verden ikke kan styre livets uforudsigelser.
Vi mener, at det burde være op til den enkelte skole, at fortolke hvordan fraværsreglerne skal være - og ikke undervisningsministeren.

Hvis vi indsamler 50.000 underskrifter, vil fraværsbekendtgørelsen blive taget til genovervejelse i Folketinget. Hvis du er imod de nye fraværsregler, så giv din underskift!

Vi har mulighed for at sige noget, så lad os gøre det.

Rikke Just Palle og Katrine Chrøis Madsen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.