Bro i Svenstrup? NEJ TAK!

OBS OBS OBS. SIDSTE CHANCE for at skrive under er tirsdag den 17-09-2013 kl. 15.00!!!!

Jeg printer dem ud og tager dem med til kommissionsmøde onsdag den 18-09-2013 kl. 10.00 på Motel Europa.

Da BaneDanmark og en del politikere synes, at det ville være dejligt, at togrejsen fra Aalborg til Aarhus kun skal tage en time, skal der nedlægges en del jernbaneoverskæringer, og dermed også overskæringen i 9230 Svenstrup.

Som udgangspunkt synes jeg det er dejligt, hvis den overskæring forsvinder, da den er farlig, men det alternativ som BaneDanmark har præsenteret synes jeg bestemt ikke om.

De vil bygge en 8,5 meter (JA 8,5 meter!) høj bro fra Hobrovej, ved den gamle stationsbygning (tidligere dyrlæge) og tværs henover Svenstrup Banevej, mosen,  fredet eng og unik natur for at koble på Dall Møllevej overfor Nielsen og Klitgaard.

Vi var ellers nogle som forsøgte at råbe op med en tunnelløsning, noget som Aalborg Kommune faktisk også var med på.....indtil de skulle betale.

En anden løsning er at flytte broen hen til krydset ved Hobrovej / Skipper Clementsvej, for det giver mere mening, da tung trafik bedre kan blive ledt udenom byen den vej, og der er allerede et lyskryds.

Det er også noget som ikke er taget højde for ved BaneDanmarks broløsning. Den munder bare ud i Hobrovej. Vi kan allerede fornemme myldretiden, når folk ikke kan komme ud på Hobrovej, så bliver der kø over den "fine" bro.

Hvis man som borger i Svenstrup tænker: "Ih, hvor dejligt, nu kan jeg komme hurtigere til Aarhus" så tager man grueligt fejl. Med denne plan bliver Svenstrups togmuligheder forringet. Hvis vi fremover skal til Aarhus, skal vi først med et tog til Aalborg, for at kunne stige på et tog der kører til Aarhus. Fremover bliver det KUN regionaltog som standser i Svenstrup, de andre tog vil til gengæld "flyve" forbi og køre væsentligt stærkere end de gør i dag.

Er det noget vi som borgere i Svenstrup ønsker at se på?

Kan det virkelig være meningen, at det hele synes at være vedtaget på forhånd allerede ved den første høring?

Vil vi som borgere i Svenstrup finde os i, at vi faktisk ikke har nogen medbestemmelse i hvordan vores by skal se ud?

Hvis du kan svare ærligt nej til de 3 spørgsmål, så sæt din underskrift, og lad os se om ikke vi sammen kan ruske lidt i "De høje herrer" og komme til orde. Forhåbentlig få en alternativ løsning til den mastrodont af en betonbro.

HUSK, HUSK, HUSK. Når du skriver under, så gå ind på din e-mail og bekræft. Ellers er underskriften ikke gyldig. Din e-mail vil ikke blive vist på siden, uanset om du vælger at være anonym eller ej.

Links: