Protest mod centraliseringen af borgerservice - syddjurs

Byrådsflertallets beslutning om at flytte Syddjurs borgerservice til Ebeltoft vidner om en arrogance og manglende forståelse for de bekymringer som mange borgere i den vestlige og nordlige dele af kommunen har for, at kommunen ikke interesserer sig for at møde borgerne i denne del af kommunen.  Når man nu centraliserer borgerservice i Ebeltoft, øger man afstanden mellem borgerne og kommunen: Det gælder selvfølgelig både den fysiske afstand og – især - den mentale afstand mellem kommunen og en stor del af dens borgere. Det går ud over Syddjurs kommunes sammenhængskraft, som i forvejen er skrøbelig. Vi har modtaget mange henvendelser fra utilfredse borgere. Derfor har Venstre i Rosenholm og Socialdemokraterne i Syddjurs Vest taget initiativ til en underskriftsindsamling til fordel for genoprettelse af en ordentlig fagligt betjent borgerservice i Hornslet og Rønde.

Carl Otto Christiansen, Socialdemokraterne Syddjurs Vest, mobil 2945644, mail: carlotto@kabelmail.dk

Uffe Lund Sørensen, Rosenholm Venstre, mobil 20100212, mail: u@lund.mail.dk

Link til lokalavisen http://syddjurs.lokalavisen.dk/borgerservice-s-og-v-laver-underskriftsindsamling-/20150212/artikler/150219738