BEVAR BOESLUNDE SKOLE

Boeslunde skole er en lille lokal skole med højt til loftet.
Elevtallet pr klasse er lav, motivationen og inkluderingsviljen fra lærerne er i top, så skolen fremstår som en meget rummelig skole og inkluderer flere børn, der ikke ville kunne trives i en almindelig skoleklasse.

Ydermere tror vi ikke på, at man nøjagtigt har regnet på de merudgifter, som skolelukningen ville koste- her tænker vi på nybyggeri af en ny skole, transport af vores børn til og fra Skælskør, plads i specialklassen til den håndfuld elever, der ikke kan følge med deres nuværende klassekammerater i en større skole mm.

Vi tror ikke at der ligger en reel besparelse i skolelukningen, men til gengæld ved vi, hvor meget skolen betyder for alle de børn, der går der og har gået der. Børn, der får en tryg skolestart med nogle fantastiske lærere, der ser det enkelte barn og støtter det på bedst vis. Udover det en håndfuld børn hvert år, der kan opleve børnefællesskab uden nederlag og kan gå flere år i normaltilbuddet, som er væsentligt for deres trivsel resten af livet.

Boeslunde er en lille, men meget aktiv landsby under udvidelse, der er lige om 20 nye senior- og familieboliger klar til indflytning- her har Slagelse kommune stort reklameret med at byen bl.a. garanterer skolegang for de mindste.

Ved at lukke Boeslunde skole, slukker I for vores by.

BEVAR BOESLUNDE SKOLE- VORES BØRN ER JERES FREMTID!

Jeg giver med min underskrift Claudia Mørch tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.