Bevar Midtbyklubben på Nørre Allé

Aarhus Kommune planlægger at flytte Midtbyklubben på Nørre Allé ind på Samsøgades Skole.

Midtbyklubben bor i fantastiske, skæve og udfordrende lokaler på Nørre Allé og bruges hver dag både af børn fra Samsøgades Skole, men også af børn fra de mange privat- og friskoler fra og med 5. klasse, når der ikke længere er SFOtilbud.

Det ville være et stort tab for børn og unge i Midtbyen, hvis de gode kvadratmeter går tabt. Skolen har ikke plads nok til at etablere et klubmiljø som vil kunne rumme de mange tilbud som Midtbyklubben har i dag (hal, køkken, kreative værksteder, hænge ud steder mv). Samtidig vil en indflytning af klubben på skolen gå ud over børnene i SFOen, som allerede i dag ikke har meget plads at udfolde sig på, fordi skolens ældre elever samt de mange fritidsbrugere bruger musik, hal, skolekøkken mv. på skolen i SFOens åbningstid.

Der er brug for at vores børn i Midtbyen også i fritiden (SFO og klub) har nogle attraktive steder at høre til. I de seneste par år har Midtbyen mistet Børnenes Hus, skolens SFO har mistet Thunøgården og vi har mistet Børnenes hus, som var et fantastisk udflugtssted for skolen som gav rum til anderledes skoleaktiviteter og udflugter i SFOen. Nu må det stoppe.

Skriv dit navn på her, hvis du vil støtte op om at bevare Midtbyklubben på Nørre Allé.