bevarbørnehusetdalgashave

BEVAR BØRNEHUSET DALGAS HAVE!

BØRNENE, 135 børn har deres trygge hverdag på Dalgas Have, den flydende overgang mellem vuggestue og børnehave giver god grobund for tætte venskaber mellem børnene som oftest har kendt hinanden siden vuggestuestart. De er tæt knyttede til pædagoger, området og hinanden.

FORÆLDRENE, Dalgas Have er en populær institution med stor tilfredshed i forældregruppen, der er meget få fraflyttere og rigtig mange forældre indskriver meget gerne søskene.

PERSONALET er veluddannede og stabile, der er lavt sygefravær og et minimal personale udskiftning - en god arbejdsplads med tætte relationer mellem pædagoger og børn.

LOKALERNE er bygget og indrettet til institution, de har godt indeklima og ligger i et roligt og pænt område uden farlige og forurenende veje.Der er fra alle stuer direkte udgang til legeplads uden trapper. Bygningen er løbende vedligeholdt og opdateret til at opfylde de pædagogiske krav til en moderne institution.

LOKALOMRÅDET, Børnehuset er en vigtig brik i lokalområdet Dalgas Have, en lukning vil have store konsekvenser for de mange børnefamilier der bor til leje i Dalgas Have og vil skade lokalplanen i denne prisbelønnede bydel.

INSTITUTIONEN er velfungerende og veldrevet med styr på både økonomi og pædagogik. Der er en belægningsprocent på 100 hen over året og institutionen er selvkørende uden ekstra "bøvl" for Frederiksberg kommune. Derudover er det en fleksibel institution, som veksler mellem vuggestue/børnehavebørn efter behov.

SKRIV UNDER HER + deltag på facebookgruppen: BEVAR BØRNEHUSET DALGAS HAVE!