Bevar vuggestuen Gl. Skovvej

Tårnby kommunes økonomiudvalg har d. 11 november truffet en principbeslutning om at nednomere vuggestuen på Gl. Skovvej, hvilket betyder at 4 pædagoger og 2 medhjælpere ikke længere skal være i huset.Vi i forældrebestyrelsen er ved at sammensætte et høringsbrev til økonomiudvalget, hvor vi vil forsøge at ændre deres beslutning.

Nednomeringen sker udelukkende af økonomiske årsager og tager ikke højde for medarbejdernes arbejdsgange/metoder.

Vuggestuen Gl. Skovvej blev for ca. 6 år siden udvidet og har plads til 54 børn fordelt på 5 stuer (i 2 afdelinger). Det er en yderst velfungerende institution med professionelt og engageret personale, der har en gennemsnitsancinnitet på 10-15 år, hvilket beviser at de har et fantastisk arbejdsmiljø der giver vores børn trygge rammer.

I løbet af de sidste 4-5 år er der etableret en "sansehave", hvor børnene er med til at plante diverse frugter, grøntsager og blomster og der er indrettet et motorikrum der sikrer vores børns udvikling. Altsammen noget der har kostet mange penge, penge det er synd at kassere. For det er desværre det de vil ske, hvis nednomeringen bliver en realitet. Vores børn vil ikke længere have adgang til disse fantastiske tiltag som personalet har skabt.

Vuggestuen Gl. Skovvej er en meget populær institution og har et fantastisk ry. Nogle af forældrene har selv gået i institutionen og netop valgt denne til deres børn. Og sidst men ikke mindst er det den eneste vuggestue der åbner kl.6.15, hvilket mange forældre benytter sig af og er glade for ift deres egne arbejdstider.

Hjælp os med at bevare vores dejlige vuggestue ved at skrive under inden d. 10 dec.