Bevar specialafdeling nord for Limfjorden

Kære Alle Sammen, vi har virkelig brug for jer og jeres netværk!

Jeg håber, alle har haft mulighed for at læse om Isabel (4/9), Emilie(25/9) og Noah(28/9) i Nordjyske. De er alle elever i specialklasse tilbud på Løvvangsskolen, og Nordjyske har hjulpet med at gøre opmærksom på, at de er mennesker med følelser og udfordringer.

Deres fremtidige tilværelse, og 39 andre familier Nord for fjorden, er sat i høring af vores lokal politikere.
Vi sidder dog med en fornemmelse af denne periode er et spil for galleriet, da beslutningen er truffet og der bliver ikke tænkt på vores dejlige børn.
Som borger i vores samfund sætter vi vores lid til, at politikere varetager vores interesser. Men vi har mistet vores tillid og har brug for jeres hjælp, i håb om, hvis vi står sammen, at vi kan råbe politikerne op sammen!

Vi gerne have i stiller jer tre spørgsmål;

1. Hvorfor er det at skoleforvaltningen, politikere og referat fra d. 6/9-16, alle har forskellige opfattelses af, om der er drøftet et special klasse tilbud Nord for Limfjorden. Se evt. Artikel i Nordjyske fra den 27/9-16. Er der oprigtigt gjort et stykke arbejde for at finde et tilbud Nord for fjorden?

2. Enhver, har et frit skole valg, men er du handicappet, er der ikke så mange geografiske muligheder. Når man så vælger at fjerne det eneste tilbud nord for fjorden og dernæst placerer det fremtidige tilbud syd for fjorden, med det hovedargument, at det bliver visionært og godt læringsmiljø. Hvorfor er det ikke muligt og skabe Nord for Fjorden? Så ville det formentlig også øge chancen for, at Nordjyllands tredje bedste personale (Cepos), ikke søger nye udfordringer, da de også vil få lang transport tid?

I skal alle vide, at vi er oprigtig glade for personalet på Løvvangsskolen som dagligt er professionelt og visionært og nuværende skaber fantastiske læringsmiljø for vores dejlige børn!
3. Er det rimeligt, at vi tvinger nogle af samfundets svageste børn til en 11,5 times lang dag? Der er altså tale om børn, der er max presset i forvejen!

Vi har talt med en politikker, som giver udtryk for, at de forældre der tier i denne høringsperiode er et udtryk for accept. Det er ikke sådan det er! Vi har holdt et møde, med nogle af de eventuelle berømte familier, og deres nuværende tilværelse kan dårligt hænge sammen og de er stærkt bekymret for hvad de eventuelle konsekvenser kan have for deres børn og dem selv!

Vi bønfalder alle om at underskrive denne underskriftindsamling, for at understrege at vi tier ikke! Og dette er skrevet i frustration over, vi føler efter adskillige mails, møder og telefonsamtaler med mange forskellige politikere, så sidder vi alle tilbage med en følelse af, de åbenlyse konsekvenser det vil få for vores børn, så er de hammer ligeglade! Denne hastige beslutning er truffet, og nu venter de bare på, at de kan få deres billede i avisen, hvor de klipper en rød snor over!!

På forhånd tak

Den bekymrede forældregruppe