Bevar Sædding Bibliotek

Denne underskriftsindsamling er iværksat som en tilkendegivelse af, at vi er rigtig mange, som mener, det ville være dybt uhensigtsmæssigt at lukke Sædding Bibliotek. Der er i forvejen taget initiativ til en lang række tilkendegivelser på området, hvor en lang række argumenter mod lukning er præsenteret i blandt andet aviser og sociale medier. Herunder nævnes nogle af argumenterne mod lukning:

- Sædding Bibliotek har en vigtig kulturdannende funktion i lokalområdet

- Biblioteket har en lang række af brugere - herunder ældre, børnefamilier, dagplejere og mange flere

- Det er gratis at benytte biblioteket som "legeplads", opholdssted, samlingspunkt eller lignende, hvilket gør det nødvendigt og unikt i området

- Sædding Bibliotek har massive udlåns- og besøgstal

- En lukning ville potentielt "overbelaste" hovedbiblioteket, som i forvejen periodevis har for lidt kapacitet

- Der vil ved lukning komme yderligere pres på Sæddingcentret, som i forvejen er lukningstruet

- Det risikeres i yderste konsekvens at Sædding bliver mindre attraktivt som område - i sidste ende parcelhusekvartererne i Esbjerg, generelt

- Muligheden for at benytte kommunens biblioteker vil for en lang rækker mennesker blive kraftigt forringet eller være ikke-tilsstedeværende

- Ved lukning af biblioteket må der forventes en række følgeomkostninger

Afgiv din underskrift mod lukningen med det samme:)