Bevar plejehjemmet Solgården i Tylstrup

Plejehjemmet Solgården i Tylstrup bliver lukket! hvis det budgetforslag, som er fremlagt for byrådet, bliver vedtaget den 8. oktober, hvor byrådet vedtager det endelig budget for 2016.

Meddelelsen har rystet borgere i byen og på egnen. Reaktionerne er fra alle sider: Det må ikke ske – Solgården skal bevares!

Derfor har Tylstrup Samråd og en stribe af byens foreninger og organisationer taget initiativ til protestaktioner:

Underskriftindsamling
Med vores underskrifter ønsker vi at gøre byrådet opmærksom på, at Solgården ikke må lukkes, men skal forblive det gode, kendte tilbud for ældre medborgere i Tylstrup og i Aalborg kommune.

Underskrifterne vil på stormødet bliver overrakt til borgmesteren.

Stormøde
Tirsdag den 15. september kl. 19 i Tylstrup hallen holdes der stormøde. Borgmester Thomas Kastrup-Larsen og rådmand for ældreområdet, Thomas Krarup, deltager i mødet.
På mødet vil der bliver mulighed for at kommentere og spørge ind til forslaget om nedlæggelse af Solgården.

Vi håber alle der vil støtte vores plejehjem, møder op den 15. september. Det er nu vi skal vise, at i Tylstrup kan stå sammen. Når vi oplever, at nogen glemmer at behandle vores ældre med værdighed og respekt, så skal vi sige fra.
Det er de ældre der bor på plejehjemmet i dag vi kæmper for, de skal ikke udsættes for en traumatisk flytning, og rykkes væk fra den tryghed de oplever på Solgården. Det er ikke tomme ord, når vi siger, at plejehjemmet Solgården er noget særligt. Der er en skare af frivillige, der på forskellig vis med deres ihærdige indsats for beboerne gør en forskel, en forskel der ikke kan gøres op i penge.

Det handler naturligvis også om Tylstrups fremtid, men lige nu er det beboerne og pårørende vi har i vores tanker.

Arbejdsgruppen til bevarelse af Solgården, Tylstrup.

Arbejdsgruppen til bevarelse af Solgården, Tylstrup    Kontakt forfatteren af dette andragende