Bevar naturen i Sønderris Vest

I Sønderris vest i det nye boligområde, nord for Erisvænget, ligger en lille grøn oase af et naturområde. Der vokser bl.a. Skov Hullæbe, som er en fredet orkidé, og stedet er et vigtigt klækningsområde for insekter herunder sommerfugle. Levesteder og formeringsmuliogheder for disse er under stærkt pres for at forsvinde, derfor er hver lille plet natur vigtig i dag.

Hvis vi vil have vore børn til at forstå og passe på vores natur, er det nødvendigt, at den findes i nærheden, så det er muligt at opleve den. Foto neden for er fra engen/overdrevet i Sønderris Vest. Det ser dejligt ud.

Skriv under, hvis du også synes, at dette åndehul for planter, dyr og mennesker er værd at bevare.

eng_sønderris1.jpg

Dannamrks Naturfredningsforening Esbjerg / Inger Jensen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Udfyld formularen herunder for at underskrive denne anmodning oprettet af Dannamrks Naturfredningsforening Esbjerg / Inger Jensen Underskriftindsamlingens forfatter vil se alle oplysningerne du angiver i denne formular.