Bevar mellemtrinnet på Stige og Lumby Skole

Vi ønsker at bevare mellemtrinnnet på Stige skole og Lumby Skole.

Vi mener ikke at det vil være til gavn for elevernes trivelsen og læring at skifte til Søhusskolen efter indskolingen. Det er en sårbar tid i præpuberteten, og et skift af skole kan have alvorlige konsekvenser for det enkelte barn.

Desuden vil der være konsekvenser i forhold til farlig skoevej fra Lumby og Lumby Torp, overbelagte klasser på Søhusskolen, risiko for mistrivsel i klasserne, risiko for dårligere læring, mindre tid til den enkelte elev, risiko for stop af tilflytning til Stige, Lumby og Lumby Torp, manglende inklusion af centerafdelingen i Lumby med almendelen.

Derfor ønsker vi at stoppe besparelsesforeslag som vil medføre fjernelse af mellemtrinnet på Stige skole og Lumby skole, og gøre politikerne opmærksomme på børnenes trivsel og lokal samfundets beståen.

Mette Bøgelund Nielsen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.