Bevar Kildehuset hvor det er

Onlinekatalog.jpg

Vi som forældre ønsker at bevare og renovere den lille integrede institution Kildehuset.

Udvalget for Dagtilbud og Familier har (UDF) besluttet at Kildehuset skal flytte til Bifrost beliggende ved Solvangskolens FFO. Beslutningen er sendt videre til byrådet, som så skal tage endelig stilling til fremtiden for Kildehuset på byrådsmøde d. 27. juni. Vi har brug for at vise politikerne, at vi er mange som gerne vil bevare Kildehuset på nuværende lokation.

Vi ønsker at BEVARE Kildehuset på den nuværende lokation på Farum Hovedgade fordi:

1) Kildehuset er tæt på skov og sø og der er nem adgang til offentlige transportmidler. Vi vil undgå en institutionsghetto ved Bifrost, da den ligger tæt på to andre daginstitutioner (Børnehusene og Paletten).

2) Kildehuset er en del af lokalområdet og bidrager med liv på Farum hovedgade. Det er nemt at komme til og fra institutionen både med bil og løbecykel. Ved Bifrost er der store udfordringer med aflevering og hentning af børn. Området er allerede stærkt trafikbelastet af skole og to andre daginstitutioner. Foreslået løsning fra kommunen er, at man parkerer oppe ved stadion 150-300 meter væk.

3) Noget af det unikke ved Kildehuset er at det er en lille integreret institution (idag nomeret til 53 børn og på sigt omkring 60 børn). Bekymring for større institution: Vi har en bekymring om, at en flytning til Bifrost på sigt vil blive udvidet til en større institution med måske op til 100 børn. Vi ønsker muligheden for diversitet i Farum ifht. valg af institutionsstørrelser.

parkering_bifrost.PNG