Bevar Høgevængets integrerede institution

Kære forældre

Vi har i Høgevængets integrerede institution en fantastisk samling af personale og ledelse. Passionerede medarbejde med et rigtig godt samarbejde. En ledelse som forstår sig på området, lytter til sine medarbejdere og forældre og ikke mindst har kæmpet hårdt for at gøre Høgevænget til det den er i dag.

På ingen anden institution finder du en legeplads med så gode vilkår. Tag et smut rundt forbi de andre institutioner og prøv at sammenlign og forestil dig ekstra 20+ børn på det areal. Vi har i Høgevænget en legeplads der ikke kan sammenlignes med andre, hvor der er plads til leg og udfoldelse, til at løbe, cykle, kravle, kælke, grave i sandkasser uden at børnene er klemte på nogen områder. Det er guld, som kommunen nu vil sælge for at få plads til 6 parcelhuse.

Kommunen har længe haft en "Dragør" normering hvilket betyder at der hidtil pr vug børn har været 4 m2 pr barn og for bh børn 3 m2 pr barn. Hvis ikke Menighedens børnehave fortsætter som privat, bliver kommunen højst sandsynligt nødt til at gå ned på minimums normering hvilket er henholdsvis 3 m2 for vug og 2 m2 for bh.

undersøgelser har vist hvilke konsekvenser dette vil have.

For børnene kan det medføre: mere støj, mindre indlæring, dårligere sprog, flere konflikter, mere sygdom og at de resterende institutioner vil være nødsaget til at tage fællesrum i brug til at huse en større børnegruppe, det giver selvsagt mindre plads til alle og færre aktiviteter.

For pædagogerne kan det medføre: dårligere arbejdsmiljø, mindre arbejdsglæde og højere sygefravær.

Kæmp for bevarelse af vores skønne institution. Ja den er slidt, men den er fyldt af glade børn og kærlige pædagoger der hver dag møder op for at give netop dine børn omsorg.

Skriv under så vi kan vise politikkerne at vi er en forældregruppe der står sammen og kæmper for vores børn.

Diana Sindhøj Nielsen    Kontakt forfatteren af dette andragende