Bevar haverslev-Ravnkilde skole og børnehaven Tuen-Kløvermarken som selvstændige enheder

Vi har brug for din underskrift.

Underskriv hvis du vil støtte det nedestående  (nederst på siden)

Vi skal bruge din underskrift senest d. 27/3 -2016

BEVAR HAVERSLEV-RAVNKILDE SKOLE OG BØRNEHAVEN TUEN/KlØVERMARKEN SOM SELVSTÆNDIGE ENHEDER MED EGEN KONTRAKTHOLDER

Byrådet har udvalgt Haverslev til vækstby med gode skole og dagtilbuds muligheder. Borgere og foreninger ønsker at støtte op omkring dette, men Haverslev bliver ikke vækstby, hvis der politisk skabes utryghed omkring bevarelsen af skole og dagtilbud som selvstændige enheder med egen kontraktholder.   I december 2015, besluttede byrådet i Rebild Kommune, at ikke skal lukkes skoler. Alligevel har byrådet efterfølgende besluttet, at der af besparelseshensyn, skal ske strukturændringer der betyder at lederen - uden om det politiske system, har mulighed for at flytte hele klassetrin til en anden matrikel, eller lukke en matrikel for at udmønte de besparelser, byrådet forlanger.

Hvis byrådets vision om ET SUNDT LIV I EN SUND KOMMUNE, skal slå igennem på skole- og dagtilbudsområdet, og på alle lokalområderne i det hele taget, foreslår vi derfor:

• At der udarbejdes en skolestruktur, hvor Haverslev- Ravnkilde skole og Tuen/Køvermarken forbliver selvstændige enheder med egen kontraktholder
  • At der udarbejdes en anden tildelingsmodel, der tilgodeser skoler med en ”skæv” klassekvotient
  • At der arbejdes seriøst med vækst over hele kommunen, og at der tages højde for det enkelte områdes vækstpotentiale.
  • At der udarbejdes en visionær og fremtidsholdbar skole- og dagtilbudsstruktur.
  • at der, over tid, etableres overbygning på Haverslev Skole, grundet byens centrale placering i syd. (se kort nedenfor)

Borgerne i Haverslev mener ikke, at succeskriteriet for Rebild kommune bør være, at have førstepladsen i Nordjylland i, at bruge færrest mulige midler på vores børn og unge. Disse børn og unge er vores fremtid, og det må godt koste penge at drive skoler og dagtilbud. – Gør noget anderledes PRIORITER vores fremtid!   Vi kunne ønske, at man vil lade sig inspirere af Mariagerfjord, hvor der blev skabt en skolestruktur, der til gode så de mindre oplandsbyer udenfor kommunecenteret Hobro. Dette har skabt en befolkningstilvækst i byerne Valsgaard og Hørby, samtidig med at der stadig er tilvækst i Hobro by. Kunne dette være en løsning for en landkommune som Rebild? For Haverslev kunne det sikkert skabe den vækst, man ønsker i kommunegrundlaget.

Palle Stubberup Ebeling    Kontakt forfatteren af dette andragende