Behandling af barnløse SKAL være gratis VOL 2 Anno 2015

Dansk Regioner angriber retten til udredning og behandling med insemination i speciallæge praksis. Har du fået ét barn, kan du i fremtiden ikke blive undersøgt og behandlet med insemination over sygesikringen Læs mere her: http://ow.ly/Utb9k

Facebook gruppen "Behandling af barnløse SKAL være gratis" blev oprettet i 2010 da den daværende (og nu igen venstreregering) gennemførte brugerbetaling på kunstig befrugtning. Gruppens formål var at kæmpe imod brugerbetalingen og samarbejdede med interessenter på fertilitetsområdet med at belyse problemstillingerne ved brugerbetaling på dette område.

Trods alle advarsler om, at brugerbetaling ville medføre fald i børnetallet, valgte regeringen at gennemføre en brugerbetaling som var i effekt frem til slutningen af 2012, hvor S regeringen genindførte gratis behandling til barnløse til barn nr. 1. Tallenen talte for sig selv, med et børnetal der styrtdykkede i året der fulgte med IVF, da hvert 10 barn der fødes i Danmark kommer til verden ved hjælp af kunstig befrugtning.

Den nuværende regering har udtrykt  bekymring over faldende børnetal - og alligevel vælger man at afskære par der brændende ønsker sig et barn adgangen til gratis behandling til barn nr 2. Det mener vi ikke er rimeligt og står i kontrast til en regering der på den ene side vil have flere på arbejdsmarkedet - men samtidig ikke vil bakke op om behandling til par der har behov for hjælp til at få børn.

Skriv derfor under på underskriftindsamlingen og bak op om at "Brugerbetaling til barnløse SKAL være gratis" - også for barn nr 2

Bliv medlem af facebook gruppen "behandling af barnløse SKAL være gratis"  https://www.facebook.com/groups/122646621100602/?fref=ts