Bedre busruter i Køge og omegn

Vi ønsker at opnå bedre busruter fra indre Køge og ud til de mindre landsbyer, da mange faciliteter og aktiviteter for unge mennesker eller folk uden bil, sker i centrum. Derfor er de nuværende busruter fra nogle af landsbyerne, et stort problem, da især unge mennesker har svært ved, at komme hjem sent på aften eller ruten ikke passer med andre former for offentlig transport.

En del af busruterne fra de mindre byer, som Ejby og Ølsemagle, kører ikke direkte til Køge, men stopper på Ølby st. derefter skal man have et s-toget den sidste del at vejen. der er som såden ikke et problem at skulle skifte, men især om natten passer tiderne ikke sammen.

Vi ønsker også at f.eks. 245, 246 og 120 går oftere.

F.eks stopper 120 ved Ølby om natten, og mange er derfor nød til at gå 2-3 km. for at komme hjem.

246 kan evt. kører om natten - det vil løse et problem for både, Lille Skensved, Ejby, Vemmedrup, Bjæverskov og Borup.

Natasja Plintic, Charlotte Bjergager, Helene Skov-Casper, Johan Andersen, Amalie Lind    Kontakt forfatteren af dette andragende