Asyl til Asia Bibi

Pakistan_1980_0430103353-4.jpg

Den kristne kvinde Asia Bibi sad på dødsgangen i otte år i Pakistan for en blasfemianklage. D. 31. oktober 2018 blev hun endelig frikendt af højesteretten. Der var ikke beviser nok mod hende.

Asia Bibi, der er kristen, har siden sin løsladelse måtte leve i skjul, da flere ekstremistiske muslimer i Pakistan ønsker hende død. Asia Bibi venter nu på tilbud om asyl, men det oplagte kandidatur Storbritannien har netop afvist et tilbud om asyl. Og meget lidt tyder på, at den danske regering har tænkt sig at tilbyde hende asyl.

Open Doors Danmark – en organisation, der støtter og hjælper forfulgte kristne – mener, at vi i Danmark bør give Asia Bibi asyl.

I 2015 lovede regeringen, at den ville være med til at beskytte det kristne mindretal i verdens brændpunkter. Mennesker, der dagligt udsættes for forfølgelse på grund af deres kristne tro.

Vi mener, at Asia Bibi er et af de mennesker, den danske stat er forpligtiget til at hjælpe.

Det vil vi gerne minde vores danske politikere om.

Hun er et forbillede for hele verden. En, der kæmper for menneskets fundamentale frihedsrettigheder.

Asia Bibi skal tilbydes asyl i Danmark. Skriv under, hvis du er enig.