Ændring af vandscooterbekendtgørelsen

Vandscootere er blevet forbudt i alle Natura2000 områder som bl.a. dækker stort set alle indsejlinger til fjorde og havnebyer. Selv op igennem Storebælt hvor der sejles med alt hvad der kan sejles med, er vandscootere forbudt. Se Natura2000 områder her: http://miljoegis.mim.dk/spatialmap?profile=natura2000-afgraensning-nov2018gaeldende

Det er helt okay, at vandscootersejllads er forbudt nær områder med fugle- og dyreliv samt langs strand hvor der skal tages hensyn til andre. Men at man ikke kan benytte sejlrender til- og fra havne ligesom alle andre motorbåde, er forskelsbehandlende og ikke på nogen måde rimeligt.

Formålet med denne underskriftindsamling er altså, at få tilladt vandscootersejllads hvor anden motorbådssejllads er lovlig.

Ved at underskrive giver jeg Knud Magnussen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.