AN-TV, stram op!

AN-TV’s mellempakke er elendig!

En antenneforenings fornemmeste opgave er at matche medlemmernes kanal-ønsker så billigt som muligt. Dette vil jeg påstå AN-TV ikke formår!

Jeg vil nu lave en simpel sammenligning af antenneforeninger, der viser, hvor dårligt det står til hos AN-TV.

For at sammenligne kvaliteten af de forskellige antenneforeningers mellempakker, tager jeg udgangspunkt i de 9 mest sete betalingskanaler i Danmark1. Dette er følgende:

Kanaler

Seertal

TV 2

2.334.000

TV3

927.000

TV 2 NEWS

788.000

Kanal 5

697.000

TV 2 Zulu

655.000

TV 2 Charlie

638.000

TV3+

561.000

Kanal 4

537.000

6'eren

496.000

Jeg har noteret, for AN-TV samt 5 tilfældigt udvalgte antenneforeninger + BoxerTV, hvor mange af de 9 kanaler indgår i foreningens mellempakke.

AN-TV NTA-TV GVD Sulsted Aabybro Ørum BoxerTV
TV 2 1 1 1 1 1 1 1
TV3 1 1 1 1 1 1 1
TV 2 NEWS 1 1 1 1 1 1
Kanal 5 1 1 1 1 1 1
TV 2 Zulu 1 1 1 1 1
TV 2 Charlie 1 1 1 1 1 1 1
TV3+ 1 1 1 1
Kanal 4 1 1 1 1 1
6'eren 1 1 1 1
Antal kanaler ud af de 9 inkluderet 5 8 7 6 8 9 8
Pris for mellempakke 3228 kr. 3300 kr. 3288 kr. 3050 kr. 3800 kr. 3677 kr. 3306 kr.
Gennemsnitlig pris pr. kanal 645 kr. 412 kr. 470 kr. 508 kr. 475 kr. 408 kr. 413 kr.

Dette viser tydeligt at AN-TV, med kun 5 af de 9 kanaler i mellempakken, er dårligst til at matche den typiske danskers TV-ønsker.
Hvis vi kigger på, hvor meget man i gennemsnit betaler for én af de 9 kanaler i mellempakken lyder det på 645 kr. ved AN-TV, hvor de andre selskaber ligger mellem 408 og 508 kr.

Skriv under, hvis du også er utilfreds med AN-TV's udvalg og ønsker forbedringer!

NB:

Dette er ikke en sammenligning af en antenneforenings omkostninger eller andet i den stil, men et simpelt billede af, hvor godt AN-TV formår at inkludere de 9 meste populære betalingskanaler i deres mellempakke. Jeg kunne godt have inkluderet mere end de 9 mest populære kanaler i sammenligningen, men efter top 9 falder seertallet gevaldigt og samtidigt inkluderer kun meget få antenneforeninger kanaler fra top 9-15 i deres mellempakke.

Jeg kunne også have sammenlignet fuld pakkerne, men der afviger de forskellige foreninger ikke voldsomt, da man egentlig bare får alle tilgængelige kanaler hos Stofa eller Yousee.

AN-TV er suverænt Aalborg’s største antenneforening og 50.000 tilsluttede. Vi må formode at medlemmerne er forholdsvis almindelige danskere.

1 Data er taget fra http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm, for uge 19.