Alt undervisning på læreruddannelsen skal være online

Formålet med denne indsamling af underskrifter er at synliggøre den utilfredshed, der er på læreruddannelsen blandt studerende og evt. lærer på VIA Århus. Utilfredsheden omhandler at man kræver tilstedeværelsesundervisning på værkstedsfag/lab og ønsker at både idræt og musik også skal være tilstedeværelse.

Set i lyset af den seneste udmelding pr. dags dato 5. januar 2021, om nye restriktioner ift. den nye mutation af cov19, mener vi at det er uforsvarligt at kræve tilstedeværelse i de nævnte fag og andre.

Fakta:

- 70 procent mere smitsom

- forsamlingsforbud ned til 5

- 2 meters afstand

- resten af samfundet er lukket ned, herunder andre uddannelser og skoler.

- samfundet er på højeste beredskab niveau - 5

Vi ser det heller ikke muligt at kunne overholde afstandskrav på 2 meter i klasselokaler på div. hold.

Vi synes ikke at VIA kan leve op til at sikre de studerene godt nok på nuværende tidspunkt og ønsker online-undervisning.

Løsningsforslag: Køre den teori der er, lav forsøg/ koreografi senere, eller lave kit man kan have med hjem. Lav evt en matrix for dette. Del klassen op i mindre hold evt. udfra materialer til rådighed. Kør evt to forskellige temaer og del holdet op.

Vi vil bede ledelsen om at genoverveje hvorvidt man fra VIAs side udviser samfundssind, samt er ansvarlige i bidragelsen til at bryde smitteudbredelsen.

/De studerende

Sasja Schneider Wollesen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Sasja Schneider Wollesen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.