Akutlægebil Bornholm

“Politikerne i region hovedstaden har efter flere forsøgsperiode valgt at gøre en ordning med en Akutlægebil på Bornholm permanent.
Imidlertid har et flertal i sundhedsudvalget, herunder de Bornholmsk valgte regionsrepræsentanter fra Venstre og Socialdemokratiet, besluttet at det er tilstrækkeligt med end ordning der primært vil bruge sygeplejersker på bilen og altså ikke en special læge ligesom på regionens øvrige 5 Akutlægebiler.
Det er en konstruktion der er helt utænkelig på Sjælland, men iflg. Visse politikere, altså god nok til de Bornholmske skatteydere.
Sygeplejerske er godt uddannet, men fungerer ikke godt i et præhospital miljø og kan ikke det samme som læger der kan medicinere, diagnosere, visitere og ikke mindst er i besiddelse af beslutnings- kompetence.
Alt sammen værktøjer, som sygeplejersken ikke er leveringsdygtig i men som gør en væsentlig forskel når ambulancer har brug for ekstra hjælp.
Når man nu endelig har besluttet at gøre noget permanent må vi som borgere insistere på at vi får samme service tilbud som resten af reg. H. Borgere.
Vi vil ikke spidses af med halve løsninger, når det ikke er godt nok andre steder.

Er du enig i dette, beder vi dig hjælpe os med at dele og indsamle underskrifter.
Så vil det blive sendt videre til regionens politiker”

Jørn-Ole Kristoffersen    Kontakt forfatteren af dette andragende