Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Hjælp os med at Kickstarte Underholdningsorkestret!

2015-01-02 14:35:46

Kære Musikelsker,

Allerførst tusind tak fordi du tog dig tid til at skrive under på vores underskriftsindsamling! Jeg – og musikerne i Underholdningsorkestret – er glade for din opbakning, og rørte over at så mange mennesker stillede op for at værne om en vigtig del af Danmarks musikliv. Tusind tak! Vi skriver til dig, fordi vi har brug for hjælp fra alle dem der støtter op om Underholdningsorkestret:

Siden vi afleverede underskrifterne til Kulturministeren i oktober er der sket meget.  Men desværre valgte kulturministeren som bekendt at lukke orkestret fra årsskiftet.

Heldigvis har en kreds af Danmarks dygtigste fagfolk sat sig for at sikre orkestret en fremtid uden for DR. Det er folk med brede erfaringer og ekspertise fra alle hjørner af musiklivet, der ved hvad der skal til for at etablere og drive kulturinstitutioner.

Der er vigtigt, at arbejdet med at fremtidssikre Underholdningsorkestret kan gå i gang med det samme. Derfor har Foreningen Danmarks Radios Underholdningsorkester startet en indsamling, der skal skabe det nødvendige økonomiske fundament for at kunne etablere Underholdningsorkestret privat.

Alle bidrag – små som store – er velkomne. På indsamlingssiden http://bit.ly/underholdningsorkestret kan du læse mere om projektet og folkene bag, du kan få svar på spørgsmål og holde øje med hvordan det går med indsamlingen.

Hvis du foretrækker det, kan du også indbetale din støtte til Foreningen på konto nr.

Reg. Nr. 4183 konto nr. 4183158570.

Det samlede beløb bliver føjet til indsamlingen, der løber til d. 31. januar.

Vi håber, at du har lyst til at støtte orkestret – fra i dag er det dig og mig, der har ansvaret for at sikre Underholdningsorkestret.

Tusind tak for din opbakning!

Malena Rønnow – initiativtager til underskriftsindsamlingen.

Malena Rønnow

Tusind tak for din underskrift!

2014-10-21 07:24:04

Kære Musikelsker,

Allerførst tusind tak fordi du tog dig tid til at skrive under på vores underskriftsindsamling! Jeg – og musikerne i Underholdningsorkestret – er super glade for din opbakning, og rørte over at så mange mennesker stillede op for at værne om en vigtig del af Danmarks musikliv. Tusind tak!

Underskrifterne er afleveret til Kulturministeren personligt, og vi håber at hun tager ansvar, lytter til befolkningen og sikrer Underholdningsorkestret!

Det var dejligt at se, at der kom underskrifter ind fra hele landet, fra Sønderborg til Skagen, Svendborg til Kerteminde og Vordingborg til Helsingør! Vi fik også dejlig mange underskrifter fra udlandet – især fra Sverige!

I den forbindelse har vi en bøn til jer: I Sverige står Marinens Musikkorps i samme ulykkelige situation som Underholdningsorkestret. Alle vil gerne bevare dem, men alligevel er de truede af lukning. Musikkorpset hjalp os med at sprede kendskabet til vores underskriftsindsamling vidt og bredt – og har nu startet deres egen underskriftsindsamling. Vi – og de – ville være taknemmelige, hvis du ville hjælpe vores svenske venner! Du kan læse mere på www.bevarammk.se

Endnu en gang tusind tak for opbakningen og din underskrift – vi krydser fingre for at politikerne tager ansvar og lytter!

De allerbedste musikalske hilsener

Malena Rønnow (Indsamlingens initiativtager)

Malena Rønnow

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.