ATUALERNISSAQ KINGUARTILLI UDSKYD SKOLESTART I QEQQATA

Kontakt forfatteren af dette andragende

matuvoq // Lukning

2021-08-17 14:51:23

atsioqataasimasut 172 kingumut qujanaq tapersiillusi atsioqataagassi.

der kom 172 underskrifter, tak for at støtte formålet.

Oline I. Olsen

Qeqqata Kommunianit akissut/ svar på underskriftsindsamlingen

2021-08-15 20:06:26

Qeqqata Kommunianit aana akissut: Aluu Oline I. Olsen Qeqqata Kommunianut saaffiginnissutit nittartakkakkullu atsiortitsinerit katersatit qujalluta tiguagut. Angajoqqaat ernumassuteqarnerat paasisinnaavarput. Atuarfiit aallarteqqinnissaat sapaatip akunneranik kinguartinneqareerluni tamatumalu kingunerisaanik ukiup atuarfiusup naammassinissaa sivisoqataanik kinguartinneqareerluni, atuarfiup aallarteqqinnissaa ulloq 16. august 2021 pissasoq aalajangiunneqarpoq.

Piffissami ajornartoorfiusumi atuartitsisarneq, misilitsittarneq aamma soraarummeertarneq, tiguneqartarneq il.il. covid-19-ip kingunerisaanik atugassarititaasut pillugit Namminersorlutik Oqartussat nalunaarutaat nr. 14, 28. april 2020-meersoq malillugu atuartut atuarnermik nalinginnaasumik ingerlatsisoqarnermiit ajornerunngitsumik periarfissinneqartussaapput, taamaalinikkut qularnaarneqassalluni sapinngisamik pitsaanerpaamik atuarnerminnik ingerlatsinissaat. Atuarfiup ingerlanneqarnissaa pillugu nalilersuinerit ataavartumik ingerlanneqarput.

Ilaatigut Qeqqata Kommuniata Nakorsaaneqarfik isumasiorpaa peqqissutsikkut tutsuiginartumik ilisimasallit nalilersuineri innersuussutaalu tusarniarlugit. Peqqissutsikkut ilisimasat tunngavigalugit Nakorsaanerup nalilerpaa, immikkut maleruagassaqarluni atuarneq isumannaatsumik ingerlanneqarsinnaasoq.

Taamaattumik nalilersuinerit tunngavigalugit atuartullu atuartinneqarnissaat qulakkeerumallugu atuarfik immikkut maleruagassaqarluni ingerlanneqassaaq. Atuarnermi immikkut maleruagassat pillugit videot paasissutissiissutit Qeqqata Kommuniata facebookiatigut nittartagaatigullu saqqummiunneqassapput, nalunaarutigineqareersutullu pilersaarutit malillugit atuarneq aallartinneqassaaq. .

Her er svaret fra Qeqqata Kommunia: Kære Oline I. Olsen Qeqqata Kommunia takker for at have modtaget din henvendelse, som indeholder et udskrift af en online underskriftsindsamling. Vi kan godt forstå forældrenes bekymringer. Efter udsættelse af skolestart med en uge og tilsvarende udsættelse af skoleårets afslutning, er det besluttet, at der er skolestart d. 16. august 2021.

I henhold til Selvstyrets bekendtgørelse nr. 14 af 28. april 2020 om nødundervisning, prøver og eksamener, optagelse m.m. på grund af covid-19, skal elever i videst muligt omfang have mulighed for at have undervisning, som ikke er ringere end de ville have haft i det almindelige forløb. Det bliver herved sikret, at elever får bedst mulige forudsætninger for at gennemføre skolegangen. Skolens virksomhed bliver løbende evalueret og vurderet for at sikre de bedst mulige betingelser.

Qeqqata Kommunia har blandt andet haft dialog med Landslægeembedet for at få pålidelige og sundhedsfaglige vurderinger om hvordan skolegangen kan gennemføres. Med sin sundhedsfaglige viden, vurderer Landslægen, at skolegangen kan og bør gennemføres sikkert ved at følge særlige forholdsregler. Derfor starter skolegangen med særlige forholdsregler som planlagt, og på denne måde sikres det, at elever får den fornødne undervisning.

Qeqqata Kommunia vil udsende oplysningsvideoer om de særlige forholdsregler som skal gælde i skoletiden på Qeqqata Kommunias Facebook og hjemmeside. Skolen starter som planlagt og som tidligere udmeldt.

Qujanaq TAK

2021-08-15 11:56:51

Sisimiuni atualernissap kinguartinneqarnissaanik siunertaqartumut atsioqataanissinnut qujanaq, tassami tamaani 74-it maanna covid-19-eqarput.

nal. 10.00 140-t atsioqataasimalerput. taakkulu qeqqata@qeqqata.l-imut nassiuppakka.

Tak fordi i deltog til underskriftsindsamlingen som har til formål at få udskudt skolestarten i Sisimiut, hvor der er 74 med covid-19.

Kl. 10.00 er der 140 som har været med til at skrive under, og udskriften sendes til qeqqata@qeqqata.gl

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.