Støt grøn turisme i Kramnitze, og underskriv høringsvar til Lolland Kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Drøftelse af vores høringssvar

2021-11-19 16:15:47

Kære medunderskriver til høringssvaret

Høringssvarene vedr. Lidsø kyst og Naturresort blev drøftet i Teknisk udvalg den 3.11. 2021, og referatet kan læses her:

Kort resume af Teknik- og Miljømyndigheden bemærkninger:

1.    Lidsø Kyst & Natur Resort bliver ikke et resort i planlovens forstand, men et sommerhusområde med individuelt privatejet sommerhuse.

2.     Det er forventningen, at unødig gennemkørende trafik igennem de eksisterende sommerhusområder Kramnitze og Hummingen vil blive flyttet til sydkystvejen i fremtiden. (Sydkystvejen planlægges anlagt nord for de eksisterende sommerhusområder og foreligger på nuværende tidspunkt kun som en principskitse i ”Forslag til Kommuneplan 2021-2023” for den videre planlægning.)

3.    Der vil derfor blive fastlagt klare bestemmelser i lokalplanen ift. materialevalg, udformning, placering, maksimum antal af store sommerhuse og krav til indhold og udformning af de ubebyggede rekreative arealer. Eksempelvis fastlægges der bestemmelser for etableringen af et nyt tæt bredt plantebælte i tilknytning til det eksisterende, og der fastlægges regulerende bestemmelser for områdets generelle rekreative udformning og beplantning, hvor fokus vil være at styrke og understøtte biodiversiteten til Skarholm Fredningen med krav om minimum 30 % rekreative friarealer.

Der blev besluttet: Udvalget ønsker, at der sættes fokus på vejføringen ind til området, og at der arbejdes med ny indkørsel fra den nordlige del til området. Afsnit omkring den fremtidige kystvej ønskes udtaget af sagen.

Citat fra Folketidende den 18.11. side 18   Den beslutning vil være med til at gyde olie på vandene, mener Anders Henriksen: - Det er jeg ganske sikker på. Det er en af de få seriøse indvendinger, der har været til projektet.

Jeg siger herved tak for et godt samarbejde og opbakning.

Mange hilsener Michael Weyand

Michael Weyand

Underskriftsindsamling vedr. Lidsø Kyst og Natur Resort

2021-05-30 21:35:41

Tak for din underskrift under høringssvaret. Underskrifterne samt høringssvaret afleveres på tirsdag den 2. juni på borgmesterkontoret i Maribo og du vil kunne læse om det i Folketidende.

Mange hilsener

Michael Weyand, Kramnitsevej 92

Michael Weyand

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.