Stop lukningen af Køge Skoleorkester

Kontakt forfatteren af dette andragende

Køge Skoleorkester åbner for tilmelding til ny sæson

2020-07-26 17:17:32

Kære alle støtter

Det er dejligt at kunne oplyse, at Køge Skoleorkester nu åbner for tilmelding til den nye sæson, der starter den 24. august 2020.

Vi har fået en fornuftig og fair "skilsmisse-aftale" med

musikskolen og har nu aftaler på plads med musiklærere til alle instrumentgrupper. Vi venter nu kun på eleverne.

Kender du nogen der kunne have lyst til at få den bedste musikundervisning og være med i et godt socialt fællesskab, så lad den skrive en mail til kso@kso.dk med oplysning om navn, alder, tlf.nr og mailadresse. Så vender vi hurtigt tilbage.

Køge Skoleorkester

Køge Skoleorkester fortsætter som selvstændig forening.

2020-06-16 15:39:38

Efter at der blev truffet politisk beslutning om at fritstille Køge Skoleorkester fra Køge Musikskolen, har vi arbejdet hårdt på at finde en løsning for orkesterets fortsættelse.

Det glæder os derfor at det ser ud til at lykkes på et økonomisk grundlag, der ikke afviger fra de øvrige tilsvarende tilbud i kommunen.

VI har truffet aftaler med en række musiklærere om at give instrumentalundervisning. Derudover har vi indgået en aftale med skoleorkesterets mangeårige orkesterleder, Arne Svendsen, at han også fremover vil stå i spidsen for Køge Skoleorkester.

Da det kom frem, at orkesteret var truet at lukning, fik vi megen sympati og opbakning, ikke kun fra tidligere medlemmer men også fra borgere i Køge og rundt om i landet.

Vi er meget bevidste om, at vi lige nu står på et spinklet grundlag med ca. 20 elever, men vi har en tro på, at vi med fortsat opbakning fra venner og borgere i Køge og omegn kan få øget dette elevantal.

Vi skal finde fondsstøtte og sponsorer, og en af ideerne er bl.a. at etablere venne-medlemsskaber, hvor man mod et mindre kontingent kan følge orkesteret og samtidige bidrage økonomisk til dets fremtidige virke.

Vi åbner nu for nytegning til den kommende sæson. Kender du nogen der har lyst at være med, skal de blot sende en mail til kso@kso.dk, med oplysning om navn, alder og telefonsnummer, så vil de høre nærmere fra os.

Tak for jeres støtte

2020-03-16 20:06:19

Tak for al jeres støtte for bevarelse af Køge Skoleorkester (KSO). Det har varmet.

Som det nok er de fleste bekendt, valgte Kultur- og Idrætsudvalget i Køge Kommune at følge forvaltningens indstilling om at fritstille Køge Skoleorkester, uden at tage hensyn til de mange høringssvar der var indkommet.

Orkesteret KSO er et sammenspilstilbud under Køge Musikskole, og vil være det frem til sommerferien, hvorefter KSO er "fritstillet", som det så smukt hedder. Vores fast tilknyttede instruktører for tambourkorpset og orkesterlederen vil modtage en opsigelse.

Økonomien omkring skoleorkesteret er jo heldigvis knyttet til "Foreningen Køge Skoleorkester" FKSO. Hvad der skal ske med denne forening kan kun dens medlemmer beslutte. Vi har gennemført en vedtægtsændring, så det er os selv - og ikke Køge Kommune - der beslutter, hvad der skal ske med vores aktiver ved en opløsning af foreningen.

Vi har besluttet, at det ikke skal være slut. Vi har også et tilsagn fra Køge Kommune, at de vil være os behjælpelige med at formulere vedtægter, så vi fortsat kan bruge de kommunale lokaler.

Vi er selvfølgelig sat lidt tilbage af corona-virus, men vi er ved at samle inspiration til, hvordan vi kan drive orkesteret uden for musikskolen. Der er nogen vurderinger der skal foretages, dels om organisering men også omkring orkesterets økonomi, men vi tror på det !

Endnu engang, tak for jeres støtte. Mest af alt har vi lige nu brug for medlemmer, så hører I om nogen der kunne have lyst til at spille et blæserinstrument eller slagtøj, og send dem venligst over til os.

Vi håber at ses i Køges gader, og hvis Corona tillader det, gennemfører vi vores første marchtur den 4. maj til markering af Danmarks Befrielse.

Mange musikalske hilsner

Foreningen Køge Skoleorkester

Bestyrelsen.

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.