Stop lukningen af Køge Skoleorkester

Kontakt forfatteren af dette andragende

Tak for jeres støtte

2020-03-16 20:06:19

Tak for al jeres støtte for bevarelse af Køge Skoleorkester (KSO). Det har varmet.

Som det nok er de fleste bekendt, valgte Kultur- og Idrætsudvalget i Køge Kommune at følge forvaltningens indstilling om at fritstille Køge Skoleorkester, uden at tage hensyn til de mange høringssvar der var indkommet.

Orkesteret KSO er et sammenspilstilbud under Køge Musikskole, og vil være det frem til sommerferien, hvorefter KSO er "fritstillet", som det så smukt hedder. Vores fast tilknyttede instruktører for tambourkorpset og orkesterlederen vil modtage en opsigelse.

Økonomien omkring skoleorkesteret er jo heldigvis knyttet til "Foreningen Køge Skoleorkester" FKSO. Hvad der skal ske med denne forening kan kun dens medlemmer beslutte. Vi har gennemført en vedtægtsændring, så det er os selv - og ikke Køge Kommune - der beslutter, hvad der skal ske med vores aktiver ved en opløsning af foreningen.

Vi har besluttet, at det ikke skal være slut. Vi har også et tilsagn fra Køge Kommune, at de vil være os behjælpelige med at formulere vedtægter, så vi fortsat kan bruge de kommunale lokaler.

Vi er selvfølgelig sat lidt tilbage af corona-virus, men vi er ved at samle inspiration til, hvordan vi kan drive orkesteret uden for musikskolen. Der er nogen vurderinger der skal foretages, dels om organisering men også omkring orkesterets økonomi, men vi tror på det !

Endnu engang, tak for jeres støtte. Mest af alt har vi lige nu brug for medlemmer, så hører I om nogen der kunne have lyst til at spille et blæserinstrument eller slagtøj, og send dem venligst over til os.

Vi håber at ses i Køges gader, og hvis Corona tillader det, gennemfører vi vores første marchtur den 4. maj til markering af Danmarks Befrielse.

Mange musikalske hilsner

Foreningen Køge Skoleorkester

Bestyrelsen.

Køge Skoleorkester