Kortere skoledage på Brøndbyvester Skole - hvis vi gør noget!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Siden underskriftindsamlingen 'kortere skoledage' blev sat igang..

2017-11-20 09:20:17

Kære medunderskrivere

Hermed en opdatering på, hvad der er sket siden underskriftindsamlingen blev sat igang:

111 forældre på Brøndbyvester Skole har skrevet under på at de ønsker flere timer med to voksne, kortere skoledage samt at skolerne i Brøndby skal have beslutningskompetence til selv at vurdere, hvordan de vil tilrettelægge deres undervisning i forhold til §16b i folkeskolereformen.

Skolebestyrelsen arbejder med i projektet

Skolebestyrelsen på Brøndbyvester Skole har indvilliget i at sende en afstemning ud til alle forældre på skolen, for at vurdere hvor mange der ønsker kortere skoledage, for derudfra at vurdere om der er stemning fra forældrenes side om at gå videre med projektet.

Underskriftindsamlingen har jeg nemlig ikke formået at få ud til alle forældre på skolen, da det ikke har været muligt at få en kommunikationskanal hertil.

Flere partier vil have kortere skoledage
I valgkampen har flere partier i Brøndby bekendtgjort, at de vil arbejde for kortere skoledage. Herunder SF, Enhedslisten og Liberal Alliance og eventuelt Alternativet, som ikke har meldt ud i forhold til emnet.
I min korrespondance med de siddende kommunlapolitikere fra Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti og Venstre har der ikke været åbenhed over for kortere skoledage. Læs evt. sidste uges Folkebladet, hvor kommunlapolitikerne svarer på læserbrev skrevet af undertegnede om underskriftindsamlingen: http://folkebladet.dk/2017/11/kortere-skoledage-2/

Hvad med efter kommunalvalget?
Nu skal valget afholdes, og så må vi se på, hvordan det ser ud herefter - om vi har fået flere ind i kommunalbestyrelsen, der vil arbejde for kortere skoledage.
Så skal skolebestyrelsen mødes i starten af december og udarbejde afstemningen til forældrene og sende den ud. Hvis afstemningen viser et klart flertal for kortere skoledage, skal resultatet fremlægges for kommunlapolitikerne.

Hvad kan I gøre?
Jeg er begyndt at snakke med lærere og pædagoger på skolen, for at afdække holdningen til de nuværende lange skoledage fra personalet. Det er dog en større opgave, kan jeg godt se.
Jeg ønsker at samle kommentarer og eksempler fra hverdagen og videregive til kommunalpolitikerne, da de mener, at der er positiv stemning blandt personalet til skoledagens længde. Det oplever jeg ikke.

Så tal endelig med jeres børns lærere og pædagoger eller send dem en besked på forældreintra. Hvis I vil sende kommentarerne til mig på godstil@gmail.com, så vil jeg samle dem i et dokument og gå videre med dem.
Jeg vil holde kommentarerne anonyme, men send gerne lærernes navn, stilling og klasse, så jeg kan holde styr på, hvem der er talt med. Hvis de ikke ønsker, at jeg får deres oplysninger, så bare send kommentarerne til mig uden.
På forhånd mange tak.

Og tak fordi I skrev under og var med til at gøre kommunalpolitikerne opmærksomme på os og vores børn.

Venlige hilsner

Diane

Diane Guinot

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.